همه ساله با نزدیک شدن به موسم تمتع کشور عربستان درصدد انجام هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری هر چه بهتر و هماهنگ تر مراسم حج تمتع است .

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر طلال بن صالح بکر قطب که هم اکنون مسئول موسسه مطوفی حجاج ایران است از دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان نیز درخواست نموده است تاجهت هماهنگی های لازم کارگروه تامین مسکن را تشکیل و اقدام لازم را مبذول نمایند.

وی افزوده است که این هماهنگی بر اساس موافقت قبلی می بایست تا قبل از ماه شوال سال جاری ایجاد شده و کارگروه تخصصی اجاره مسکن نیز تشکیل و قراردادهای تامین مسکن زائرین در ایام تمتع باید در اسرع وقت نهایی شود.

گفتنی است کارگروه مذکور هم اکنون در حال بررسی هتل های مختلف است و بر اساس نیازسنجی صورت پذیرفته هتل های مورد نیاز اجاره خواهند شد. لازم به توضیح است این کارگروه می بایست ضمن بررسی اجمالی از آخرین وضعیت هتل ها در مکه مکرمه و مدینه منوره، وضعیت فعالیت و ارایه خدمات هتل های سعودی را در سالهای گذشته ارزیابی نمایند.

در تامین مسکن مواردی مانند امکانات و میزان خدماتی که هتل های سعودی  برای زایرین ایرانی قادر هستند تامین بنمایند، دسترسی هتل به مسیرهای اصلی و حرم، موقعیت مناسب جهت نقل حجاج در ایام تشریق و ... مورد توجه قرار می گیرد .

بر اساس بررسی های به عمل آمده کارگروه ایرانی در اردیبهشت ماه سال جاری برای انعقاد قراردادهای مسکن و انجام هماهنگی های مربوطه به عربستان سعودی عزیمت خواهند نمود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: عملیات ، حجاج ، تمتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار