در گزارش‌های مطبوعاتی در آلمان آمده است با توجه به مخالفت معاون صدر اعظم این کشور با فروش تانک لئوپارد 2 به عربستان، دولت آلمان با فروش این تانک‌ها به این کشور عربی موافقت نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط، در گزارش‌های مطبوعاتی در آلمان آمده است با توجه به مخالفت معاون صدر اعظم کشور با فروش تانک لئوپارد 2 به عربستان، دولت آلمان با فروش این تانک‌ها به این کشور عربی موافقت نخواهد کرد.

روزنامه آلمانی بیلد ام زونتاگ در شماره روز یکشنبه خود در این باره نوشت:زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و  انرژی، در نشستی با همکارانش اعلام کرد وزارت خانه متبوع او با فروش این تانک‌ها به یک کشور استبدادی مخالف است.

این روزنامه تصریح کرد: سخنان وزیر اشاره به طرح فروش تانک‌های لئوپارد 2 به عربستان دارد. فروش این تانک‌ها به عربستان نیاز به تولید آن در اسپانیا دارد اما این تولید باید با موافقت آلمان باشد.

 توافق برای فروش صدها فروند تانک پیشرفته لئوپارد به عربستان از دو سال قبل تاکنون با واکنش‌هایی در درون کابینه آلمان مواجه شده است.

این روزنامه در اواسط سال 2012 گزارشی منتشر کرده بود که در آن آمده بود عربستان تمایل دارد صدها فروند تانک آلمانی از اسپانیا بخرد  در نتیجه انتظار می‌رود وزارت دفاع عربستان در این زمینه با دولت اسپانیا توافق کند و بر اساس این توافق در ماه مارس حدود150 فروند از این تانک‌ها را تحویل بگیرد.

این تانک‌ها را شرکت کراوس ماوای ویگمن آلمان در اسپانیا تولید می‌کند. بیلد ام زونتاگ در شماره امروز خود نوشت: شورای امنیت فدرال وابسته به دولت آلمان هنوز در این زمینه درخواست رسمی دریافت نکرده است. عربستان امیدوار است حدود 800 دستگاه تانک لئوپارد 2 از آلمان خریداری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار