آیینی گفت:‌ در مسکن مهر اندیشه هیچ تعاونی جود ندارد و تمامی واحدهای مسکن مهر توسط شرکت عمران ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد آیینی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بیان اینکه شهر جدید اندیشه یکی از موفق‌ترین شهرهای جدید در کشور به شمار می‌رود، گفت: دلیل موفقیت این شهر جذب جمعیت بسیار بالا از شهرهای بزرگ است.
 
وی در ادامه افزود: شهر جدید اندیشه توانسته است سرریز جمعیت شهرهای بزرگ را در خود جای دهد و از تراکم جمعیت در مادر شهرها بکاهد.
 
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین شاخص این شهر جذب جمعیتی بالا پیش از زمان تعیین شده است گفت: تا پایان سال 92 شهر اندیشه توانسته است 104 هزار جمعیت را در خود جای دهد و پیش از پایان دوره تعیین شده به اهداف خودش برسد .
 
***پیش بینی سکونت 118 هزار نفر در شهر اندشه تا سال 95
 
وی در ادامه افزود: پیش‌بینی شده تا سال 95 این شهر 118 هزار جمعیت را در خود جای دهد.
 
مدیرعامل شهر اندیشه با اشاره به اینکه قیمت واحدهای مسکونی که در برخی مناطقی از تهران وجود دارد پایین‌تر از قیمت واحدهای مسکونی در این شهر است افزود: اندیشه می‌تواند شرایط زندگی بهتری برای شهروندان خودش فراهم کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در این شهر 25 هزار واحد است.
 
آیینی با اشاره به اینکه اندیشه ظاهر زیبا و چشم‌انداز زیبایی دارد به دلیل دسترسی‌های مناسب و عریض‌محور توانسته است به موفقیت‌های بسیاری در میان شهرهای جدید کسب کند.
 
آیینی در ادامه اظهار داشت: سرانه‌های فضاهای این شهر مطلوب است و در طرح تفصیلی برای هر فرد 5.9 متر فضای سبز پیش‌بینی شده است بنابراین اندیشه به لحاظ فضای سبز هیچ کمبودی ندارد.
 
مدیرعامل شهر جدید اندیشه با بیان اینکه 24 هزار معابر پیاده و میادین عمومی در این شهر ایجاد شده است گفت: 12 هکتار پارک و بوستان در این شهر ساخته شده است.
 
آیینی در ادامه توضیح داد: بیش از 500 واحد آموزشی از دبستان تا دانشگاه و مجموعه‌های فرهنگی در 6 هکتار ساخته شده است به گونه ای که برخی از دانش‌آموزان از شهرهای دیگر برای تحصیل به اندیشه مراجعه می‌کنند.
 
وی در ادامه یادآور شد: دو مجموعه ورزشی و یک کلانتری و 19 مجتمع تجاری محله‌ای در این شهر ساحته شده است.
 
آیینی با بیان اینکه در سال گذشته 28 هزار مترمربع پیاده‌رو سازی در این شهر انجام شده است گفت: 11 هزار و 500 متر طول اجرای پیاده‌روسازی بوده و 4.5 میلیارد تومان برای ساخت پیاده‌روها و معابر هزینه شده است.
 
وی در ادامه افزود: در سال گذشته مسجد امام سجاد با 1000 مترمربع و با 13هزار میلیارد ریال ساخته شده است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بازار نقش اندیشه با طرح ایرانی اسلامی در این شهر پیشرفت 80 درصدی داشته و سال گذشته 900 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
 
مدیرعامل اندیشه در ادامه افزود: در سال گذشته مسجد سلمان فارسی در مرکز شهر ساخته شده و تا نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
آیینی با بیان ا ینکه مسکن مهر توسط خود مردم ساخته می‌شود گفت: مسکن مهر در شهر اندیشه حضور پررنگی نداشته و تنها 20 پروژه در این شهر ساخته شده است.
 
وی در ادامه افزود: از 20 پروژه ساخته شده در این شهر 4 پروژه خودمالکی بوده و بقیه در قالب 99 ساله ساخته شده است.
 
مدیرعامل اندیشه در ادامه افزود: سال گذشته مسکن مهر دچار مشکل شده بود و متوقف شد که در حال حاضر با همکاری مسئولان موانع موجود بر سرراه این پروژه برداشته و شد با تمام قدرت در حال حاضر مشغول فعالیت هسند.
 
آیینی با بیان اینکه سا ل 90 ساخت پروژه مسکن مهر در اندیشه شروع شد گفت:‌ خوشبختانه پروژه مسکن مهر در این شهر تا پایان سا ل 92 پیشرفت فیزیکی 54 درصدی داشت.
 
مدیرعامل اندیشه در ادامه اظهار داشت: بیش از 3 هزار و 93 واحد مسکونی سهمیه مسکن مهر در اندیشه است که 2 هزار و 376 مسکن مهر، 99 ساله بوده است.
 
وی در ادامه یادآور شد: 652 واحد مسکن مهر در اندیشه به متقاضیان تحویل داده شده است و مابقی تا پایان امسال به بهره‌‌برداری می‌رسد.
 
آیینی با اشاره به اینکه افزایش فاز 3 قیمت مسکن مهر هنوز به متقاضیان ابلاغ نشده است گفت: ارزش افزوده واحدهای مسکن مهر در این شهر قابل ملاحظه است و قیمت آنها به بیش از 70 میلیون تومان می‌رسد.
 
مدیرعامل شهر جدید اندیشه در ادامه توضیح داد: در حوزه آورده، برخی از متقاضیان کوتاهی کرده‌اند بنابراین در صورتی که آورده خود را به موقع پرداخت نکنند ساخت واحدهای آنها متوقف می‌شود و به سایر درخواست‌کنندگان داده می‌شود.
 
آیینی با بیان اینکه نمای مسکن مهر در این شهر بسیار مهم است گفت: سعی شده در این پروژه‌ها از نمای ایرانی- اسلامی استفاده شود.
 
آیینی در ادامه توضیح داد: 2 هزار و 452 واحد از 3هزار و 93 واحد مسکن مهر اسکلت آنها به پایان رسیده و پیشرفت 80 درصدی داشته است.
 
مدیرعامل اندیشه در ادامه توضیح داد: 34میلیارد تومان از ساخت مسکن مهر اندیشه از تفصیلات بوده و 21 میلیارد تومان از آورده متقاضیان بوده است.
 
وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر در اندیشه در داخل شهر پراکنده بوده است گفت: تمامی واحدهای مسکن مهر از لحاظ خدمات زیربنایی و تأسیسات زیرساختی مشکلی ندارند و پیشرفت فیزیکی به سرعت در حال افزایش است.
 
***سوداگری در  شهر اندیشه بسیار پایین است
 
وی در ادامه افزود: خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در این شهر انجام نمی‌شود.
 
وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران گفت: سوداگردی در این شهر بسیار پایین است و هیچ مورد تخلفی از لحاظ خرید و فروش مسکن مهر انجام نمی‌شود و به شدت نظارت در این مورد داریم.
 
آیینی در ادامه تصریح کرد: مسکن مهر مانند سایر شهرهای دیگر دارای محاسن و معایبی بوده و از جمله محاسن این شهر ساخت تمامی واحدهای مسکن به صورت صنعتی‌سازی بوده است.
 
وی در ادامه یادآور شد:‌ مسکن مهر اندیشه دارای مهندس ناظر است و از لحاظ فنی به صورت 24 ساعته دارای ناظر است.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی اقتصادی و اجتماعی در این شهر در اولویت برنامه‌های امسال قرارگرفته است افزود: شهر اندیشه آمادگی سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی را دارد و امسال توسعه درونی را گسترش خواهیم داد.
 
آیینی با بیان اینکه مطالعه ارتباطات اندیشه با تهران را انجام داده‌ایم گفت: به فکر ارتقا ارتباطات صحیح و ایمن این شهر هستیم و در حال ارتباط با مترو و راه‌آهن جمهوری اسلامی هستیم.
 
وی در ادامه افزود: کار مطالعاتی طرح ایجاد شبکه ریلی و یا مترو برای اندیشه تا نیمه اول امسال به پایان می‌رسد و به دنبال ایجاد برنامه‌های فرهنگی هستیم.  
مدیرعامل اندیشه با بیان اینکه این شرکت خیلی به دنبال پول نیست گفت: ما با منابعی که در اختیار داریم اقدامات بزرگی را در این شهر ایجاد می‌کنیم.
 
** اندیشه به عنوان اولین مرکز مالی کشور مطرح می‌شود
 
آیینی در ادامه توضیح داد: سعی می‌کنیم امسال شهر جدید اندیشه را به عنوان اولین مرکز مالی کشور مطرح کنیم به گونه‌ای که تمامی منابع مالی کلان‌شهرها از اندیشه تأمین شود.
 
وی در ادامه افزود: زیرساخت های لازم برای این مرکز فراهم شده و در حال ارائه ایده به مسئولان زیربط هستیم.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌جاری بازار ایرانی و اسلامی افتتاح و مسجد سلمان فارسی را به بهره‌برداری می‌رسانیم.
 
آیینی در ادامه خاطرنشان کرد: در این شهر ادارات خدمات‌رسان از جمله اداره ثبت احوال، ثبت اسناد و تأمین اجتماعی را مستقر می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، مهر ، اندیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۰۴:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
با سلام با تاسف خواستم بگم اكثر اين زمين ها با سند است بدون اينكه از صاحبها ى آنها اجازه بگيرند اقدام به ساخت و ساز پياده رو خيابان كشى كردند وبيچاره صاحب هاى زمين كه داراى سند منگوله دارنيز هستند هر وقت به شهردارى مراجعه مى كنند براى پروانه ساخت زمينهايشان با حالت تمسخر به آنها مى گويند فعلا خبرى نيست واز اون طرف مى بينيد كه به زمينهاى مردم تجاوز كردند وبا كستاخًى به كار شان ادامه مى دهند من اينجا جا دارد كه به مردم مومن وشريف بگويم اكثر اين زمينها قصبى است لطفا به داد صاحب ها ى زمين ها برسيد
آخرین اخبار