مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از هزینه ارزی مورد نیاز اجرای این طرح از طریق فایناس چینی‌ها تامین و گشایش یافت.

نعیم امامی با بیان اینکه چینی‌ها 427 میلیون یورو معادل سه و نیم میلیون یوآن چین به صورت فاینانس برای تکمیل این طرح پرداخته‌اند،گفت: مراحل اجرایی ساخت پتروشیمی شهرستان لردگان هم اکنون 32 درصد پیشرفت دارد و 60 درصد تجهیزات خط اصلی طرح نیز خریداری و تهیه شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد با تامین این مقدار اعتبار، طرح ملی پتروشیمی لردگان تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.
امامی افزود: طرح ملی ساخت مجتمع پتروشیمی شهرستان لردگان از سال 86 با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 73 تن اوره و سرمایه ارزی 553 میلیون یورو و هزار میلیارد ریال آغاز شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت  استان چهارمحال و بختیاری از توسعه فعالیت واحد صنعتی تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی پی.پی.ان لردگان خبر داد و گفت: این واحد صنعتی بخشی از مواد اولیه موردنیاز الیاف مصنوعی را برای کارخانجات مهم داخلی کشور و خارجی از جمله کشور ترکیه و استان‌های اصفهان، مرکزی، تهران و چهارمحال و بختیاری را تامین می‌کند.
امامی با اشاره به اشتغال 125 نفری در این واحد صنعتی، گفت: این کارخانه فعالیت خود را از اسفندماه آغاز و در این مدت کوتاه هزار و 300 تن مواد اولیه تولید و روانه بازار مصرف کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از امروز  این واحد صنعتی با 40 درصد افزایش تولید فعالیت رسمی خود را آغاز کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.