مدیرجهاد کشاورزی محلات گفت: کشت بهاره ۶ محصول زراعی در ۵۵۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی محلات آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، قاسم علی صفری درجمع خبرنگاران با اشاره به محصولات بهار اظهار کرد: انواع محصولات ویژه کشت بهاره شامل، چغندر قند، هندوانه، پیاز، سیب زمینی، ذرت علوفه ای، سبزی و صیفی جات  بوده و این میزان بذر برای کشت هر محصول بستگی به نوع آن دارد و بذر و نشاء برای کشت محصولات بهاره توسط بخش خصوصی به صورت اصلاح شده تهیه و با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار داده شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود برای کشت چغندرقند، ذرت علوفه ای، سبزی و صیفی جات به ترتیب 50، 60 و 15تا 25 تن در هکتار محصول برداشت شود.

مدیرجهادکشاورزی محلات تصریح کرد: مازاد تولید محصولات بهاره در محلات به بازار مصرف در استان های تهران، اصفهان، قم و همدان ارسال می شود.

صفری با اشاره به تولیدات محصولات باغی گفت: سالانه 7000هزار تن محصولات باغی از 1200هکتار و 70 هزار تن محصولات زراعی از 7000هکتار در شهرستان محلات تولید می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و تغییر اصلاح الگوی کشت محصول نشایی به صورت گسترده تر از هر سال در این شهرستان انجام می شود ضمن اینکه آبیاری این مزارع از قرقابی به بارانی تبدیل شده است.

مدیرجهادکشاورزی محلات تصریح کرد: کشت گیاهان کم‌ آبخواه از سیاست‌های جهاد کشاورزی در راستای مبارزه و مقابله با بحران خشکسالی است و در شهرستان محلات نیز کشت این محصولات افزایش می یابد.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اراک ، محلات ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.