نماینده مردم بابل در مجلس گفت باید اصل و جایگاه وقف در کشور به خصوص مازندران تبیین شود و حمایت در زمینه وقف از وظایف مهم نمایندگان مجلس است .

حسین نیازآذری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود:مجلس در این راستا به اوقاف کشور اجازه داد که مبلغ 100 میلیاردتومان اوراق مشارکت در زمینه وقف توزیع کند تا کسانی که علاقمند هستند برای وقف سرمایه گذاری و مشارکت داشته باشند در این بخش فعال شوند . وی اظهارداشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند ، اداره کل اوقاف مازندران نیز در این راستا پیشگام شده است و گامهای اساسی در این زمینه برداشته است.

وی بیان داشت: از مدیرکل اوقاف مازندران در خواست شده است که جایگاه فرهنگی امامزاده قاسم(ع) بابل کمک و مساعدت داشته باشد که وی در این زمینه 500 میلیون ریال برای بازسازی و نوسازی این مکان مذهبی در نظر گرفته است که در آینده نزدیک تخصیص داده خواهد شد.

نیاز آذری گفت: سال گذشته اوقاف مازندران برای 279 مسجد و امامزاده اعتباری در نظر گرفت که این اعتبار بین مساجد و هیات های امنا توزیع شد. وی ضمن بیان این مطلب که مجلس نگاه خوبی به اوقاف کشور دارد؛ بیان کرد: باید اصل و جایگاه وقف در کشور به خصوص مازندران تبیین شود و حمایت در زمینه وقف از وظایف مهم نمایندگان مجلس است.

برچسب ها: اوراق ، مشارکت ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.