صلاحی در نطق میان‌دستور:

دستاوردهای هسته‌ای تعطیل بردار نیست/ انتقاد از دولت به معنای تقابل نیست

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان این کهانتقاد از دولت به معنای تقابل نیست گفت: نقد دولت همراه با تکفیر، تخریب و تضعیف نباید باشد. مسئولین باید آستانه صبر خود را افزایش دهند. برای رفع مشکلات و رفع نارسایی‌ها باید دید فرهنگی داشت نه دید سیاسی و منافع شخصی یا حزبی.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباس صلاحی نماینده مردم تفرش و آشتیبان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 24 فروردین ماه با اشاره به جمله‌ای از شهید آوینی مبنی بر اینکه پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده و شهدا مانده‌اند گفت: لازم است در سالگرد شهادت شهیدان صیاد شیرازی و سید شهیدان اهل قلم آوینی یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.
 
وی با اشاره به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای افزود: دستاوردهای هسته‌ای تعطیل بردار نیست اگر حرکت علمی در فناوری هسته‌ای با جدیت ادامه پیدا کند طیف متعددی از فناوری به وجود خواهد آمد، مطمئنا از انرژی هسته‌ای در تامین انرژی مورد نیاز کشور و در کنار رفع سایر نیازمندی‌ها در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و کشاورزی استفاده خواهد شد.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: لازم است فرزندان ملت در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هوشیار باشند که واسطه تحمیل هزینه‌های بیهوده به رهبری نظام و ملت نباشند، سیاست خارجی بدون حمایت مردم و مقام معظم رهبری به نتیجه نمی‌رسد، دشمن قصد دارد اراده خود را در سیستم موشکی و دفاعی ما تحمیل کند لذا به سراغ ادعاهای حقوق بشری رفته است.
 
صلاحی گفت: دخالت آشکار آمریکا و اروپا را به وضوح می‌توان در بیانیه‌ها و مواضع آنها مشاهده می‌کنیم که نمونه آن قطعنامه پارلمان اروپا است، پارلمان اروپا یک نهاد رسمی، اجرایی و اثرگذار و دارای قدرت اجرایی نیست اما باید برخورد متناسب با این دخالت‌ها صورت گیرد و مردم ما از ارزش‌ها، دیانت و استقلال خود دفاع می‌کنند.
 
وی افزود: مهمترین موضوعی که باید این روزها اندیشه و عمل را به خود معطوف کند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب متضمن رونق تولید، اشتغال، صادرات، بهبود معیشت و عدالت در توزیع منابع است و مخاطبین این سیاست‌ها همه مردم و مسئولین هستند. رهبر معظم انقلاب رویکردهای حاکم بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد و درون‌زا دانستند.
 
این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: ضمن تشکر از مردم عزیز درباره اقدام ملی در رابطه با حذف دریافت یارانه به دولت یازدهم متذکر می‌شوم که افزایش 20 تا 30درصدی قیمت‌ها، شوک قیمتی را به مردم وارد می‌کند لذا بهتر است ابتدا رفتار مصرفی اصلاح شود افزایش قیمت‌ها در زمان هدفمندی یارانه‌ها ممنوع شود و نظارت مستقیم بر واحدهای صنفی اعمال شود.  
 
صلاحی ادامه داد: انتقاد از دولت به معنای تقابل نیست، نقد هم همراه با تکفیر، تخریب و تضعیف نباید باشد. مسئولین باید آستانه صبر خود را افزایش دهند. برای رفع مشکلات و رفع نارسایی‌ها باید دید فرهنگی داشت نه دید سیاسی و منافع شخصی یا حزبی. در انتصابات توانایی، تجربه، تعهد و ولایت‌پذیری ملاک قرار گیرد و نه قوم و خویش‌بازی حزبی و جناحی.
 
وی تصریح کرد: لازم است دولت نظارت بیشتری بر عملکرد معاونین پارلمانی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها داشته باشند که متاسفانه در برخی از قسمت‌ها عدم تعامل با نمایندگان را شاهد هستیم.   
 
نماینده مردم تفرش و آشتیبان در مجلس خطاب به مسئولان دستگاه قضایی تاکید کرد: مطالبات بانکی به بالاتر از یکصد هزار میلیارد تومان رسیده، فساد و رانت از دغدغه‌های مردم است، لازم است در مواجهه و مقابله با مفاسد اقتصادی اقدامات عملی و جدی صورت گیرد تا اعتماد عمومی در مردم بیشتر شود.
 
این نماینده مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آن‌ها شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتقاد ، دولت ، دستاورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار