گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در یک دهه اخیر، بیماری‌های قلبی و عروقی عامل حدود 30 تا 40 درصد مرگ و میرها در جهان به ویژه در کشورهای پیشرفته و صنعتی بوده است.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: اگرچه در یکی دو دهه اخیر با انجام اقدامات بهداشتی و درمانی و تدابیر کنترلی که در جهان صورت گرفته است، شیوع بیماری‌های عفونی و واگیردار کاهش یافته است، اما در مقابل بیماری های مزمن و غیر واگیر به شدت شایع شده‌اند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از مرگ و میرها در جهان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که در یک دهه اخیر، بیماری‌های قلبی و عروقی عامل حدود 30 تا 40 درصد مرگ و میرها در جهان به ویژه در کشورهای پیشرفته و صنعتی بوده است.

رضایی منش گفت: براساس بررسی‌ها، بیماری‌های عروقی قلبی یا CHD، حدود 60 تا 65 درصد بیماری های قلبی و عروقی را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه "افزایش کلسترول" و "فشار خون بالا" یک عامل خطر برای بیمار‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شود، یادآور شد: در واقع ارتباط مثبت و بسیار نزدیکی بین مرگ و میر ناشی از بیمار‌های قلبی و عروقی به ویژه CHD و کلسترول سرم و فشار خون دیاستولی وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، کلسترول ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار