نمایندگان با یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش نرخ رشد جمعیت کشور موافقت کردند.  
 
براساس ماده 1 طرح مذکور کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی- توبکتومی و هر گونه تبلیغات راجع به تحدید موالید و کاهش فرزند آوری ممنوع و مرتکب به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی مصوب 2 خرداد 75 محکوم خواهد شد.  
 
تبصره این ماده می‌افزاید فهرست موارد ضروری سقط جنین و پیشگیری ضروری از بارداری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دادگستری ظرف سه ماه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.  
 
ماده 2 تصریح می‌کند: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد اقدامات دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، عمومی و خصوصی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام در مورد تبلیغات موضوع ماده 1 این قانون توسط اشخاص حقیقی، حقوقی موظفند موارد تخلف را شناسایی و متخلفین را به مراجع صالح قضایی معرفی نمایند.  
 
تبصره این ماده نیز ادامه می‌دهد آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت دادگستری ظرف سه ماه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.  
 
ماده 3 طرح مذکور می‌افزاید: کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند در اجرای قانون برنامه‌های سلامت و بهداشت مادران و کودکان را هم چنان ادامه داده و تمهیدات لازم جهت اجرایی شدن سیاست‌های جمعیتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 2 خرداد 1391 را فراهم کند.  
 
در پایان ماده 4 تصریح می‌کند از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26 اردیبهشت 1372 و اصلاحات بعدی آن و دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با این قانون لغو می‌گردد.
 
طرح مذکور ابتدا به صورت دو فوریت مطرح که نمایندگان با آن مخالفت کردند و سرانجام با 131 رای موافق، 43 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر با تصویب یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نماینده ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار