موفقیت آمیز بودن جراحی استخوان لگن مادربزرگ 115 ساله اهل روستای اسلام آباددر شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی پزشکان معالج را شگفت زده کرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، پزشک معالج گلنسا پاکدل گفت: این مادر بزرگ 115 ساله به علت سقوط، دچار شکستگی استخوان لگن شده بود که با عمل جراحی شگفت انگیزی پیچ اصلی به راحتی در استخوان وی محکم شد.

رضا شیروانی بختیاری اظهارداشت: بیماری آرتروز به طور معمول در سنین بالا تشدید شده و با ایجاد و تغییر شکل در مفاصل، عمل جراحی بر روی استخوان ها را دچار مشکل می کند.

وی افزود: موفقیت آمیز بودن جراحی استخوان لگن این زن 115 ساله، تغذیه سالم و طبیعی وی و تاثیر آن بر استحکام وضعیت استخوانی این مادربزرگ را آشکار کرد.

رییس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد نیز در این خصوص گفت: پس از 50 سالگی و با گذشت هر دهه از سن افراد، ظرفیت ریوی، قلبی و عروقی کاهش یافته و خطر استفاده از داروهای بیهوشی در این سنین افزایش می یابد.

محسن آباد افزود: با وجود بالا بودن خطرات بیهوشی و جراحی برای این سنین، از این مادربزرگ به دلیل برون ده قلبی بالای 50 درصد و ظرفیت ریوی مناسب، برای این عمل پاسخ مناسبی دریافت شد و این نشان از برخورداری وی از زندگی و تغذیه سالم است./ش

برچسب ها: شگفتی ، پزشک ، معالج ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جهانبخش باروجی
۲۲:۴۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
با سلام سال 85 به بیماری سندرم نفروتیک کلیه دچار شدم و برای درمان کروتون خوردم و البته در زمان دفاع مقدس هم از ماشین افتادم و دنبال کاغذ و امتیاز و غیره قدمی بر نداشتم چند سالی است در لگن خیلی اذیتم می کند می گویند نکروز شده عکس گرفتم mriدادم و حتی تست تراکم استخوان هم دادم انواع دارو مصرف کردم نتیجه نگرفتم پزشکی گفت شاید با جراحی درمان شود و هزینه سنگین گفت ،من معلم و 45 ساله ام آیا درد من درمان دارد؟متاسفانه از هردو لگن احساس درد می کنم.اگر لطف کنید ایمیل خود را برایم بفرستید حاضرم نتایج ام ار آی و عکس و سنجش تراکم را برایتان ارسال کنم ضمنا حدود 2 سال است که به شکر خدا داروی کلیه و کروتون مصرف نمی کنم ولی دردم فرق نکرد.منتظر راهنمائی شما هستم اجرکم عندا...