رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در 11 ماه سال 92 صادرات گروه فلزات استان با 5/11 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 164 میلیون و 150 هزار دلار رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب با اشاره به دیدگاه دولت در خصوص توسعه اقتصادی و تجاری کشور و ایجاد موج امیدواری در حوزه تولید و تجارت اضافه کرد: بهبود فضای تعامل در سطح بین المللی و توسعه روابط تجاری می تواند مسیر را برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی هموار کند.

عظمایی همچنین ارزش صادرات گروه های کالایی سنگ و مواد معدنی و محصولات مس سونگون را در مدت مذکور به ترتیب 145 و 150 میلیون دلار ذکر کرده و افزایش صادرات سنگ و مواد معدنی نسبت به دوره مشابه سال 91 را 23 درصد اعلام نمود.

وی ضمن اشاره به افزایش 4 درصدی صادرات محصولات کشاورزی در 11 ماهه سال گذشته نسبت به سال 91 ، میزان ارزش دلاری صادرات این گروه کالایی را 224 میلیون دلار ذکر کرد.

وی ضمن تقدیر از فعالان تجاری و صنعتی استان و یادآوری جایگاه مهم آذربایجان شرقی درصادرات کشور با بیان اینکه تجارت خوب می تواند پشتیبان تولید باشد، یادآوری کرد: با ایجاد تعامل منطقی در سطوح مختلف تجارت و بازرگانی بین الملل، می توانیم به اهداف چشم انداز کشور نزدیک شده و از این مسیر توانمندی های صنعتی و تجاری استان و کشور را ارتقاء بخشیم.
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: توانمندی ، صنعتی ، تعامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.