معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلیویه و بویراحمد گفت: با وجود توسعه گونه‌های گیاهی در معرض انقراض توسط اداره کل منابع طبیعی استان اما به لحاظ حجم بالا و برداشت بی‌رویه این گیاهان توسط افراد سودجو و فرصت طلب، متاسفانه هر ساله شاهد کاهش این گونه‌های گیاهی و دارویی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،گودرز باقری فر افزود: حوزه فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور احیاء و اصلاح مراتع و جنگل‌ها اقدام به اجرای پرو‍ژه‌هایی نظیر کوپه‌کاری، بذرپاشی، ذخیره نذورات آسمانی، غنی سازی جنگل‌ها، احداث پارک‌های جنگلی و کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح مراتع و جنگل‌ها کرده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در 3000 هکتار از عرصه‌های منابع ملی استان، کشت و توسعه گیاهان دارویی صورت گرفت. برای جلوگیری از خطر انقراض گیاهان دارویی در 1800 هکتار و در مراتع 1200 هکتار عملیات کشت و توسعه گیاهان کوهی و دارویی در منابع طبیعی استان انجام شد.

معاون اداره کل منابع طبیعی کهگیلیویه و بویراحمد بیان کرد: بیلهر، چاشیر خوراکی، تره کوهی، کلوس، آنغوزه، باریجه و سایر گونه‌های گیاهی که در برنامه غذایی روزانه افراد قرار می‌گیرد از جمله گیاهان کوهی و دارویی هستند که برای جلوگیری از خطر انقراض آنها، کشت و توسعه آنها در منابع طبیعی استان انجام شده است.

باقری‌فر اضافه کرد: انتظار داریم مردم استان در خصوص توسعه فرهنگ استفاده بهینه و اصولی از منابع طبیعی که متعلق به نسل آینده است کوشا باشند و دربرخورد با این محبت الهی با ملایمت و ملاطفت رفتار کنند واز تخریب اراضی منابع ملی وبرداشت بی‌رویه گونه‌های مرتعی خودداری کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: یاسوج ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.