سفیر روسیه در ایران گفت: در سال های اخیرحجم تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور کمتر شده است که با رایزنی های انجام شده به دنبال این هستیم که زمینه را برای افزایش این تبادلات آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ لوان جاگاریان بعد از ظهر دیروز در جمع فعالان اقتصادی استان همدان و خبرنگاران ،افزود: تجار و فعالان اقتصادی ایران سرعت را مهمترین هدف خود در تجارت قرار دهند و در انجام مراودات اقتصادی سستی نکنند.
وی اظهار داشت: اعضای هیات تجاری دو استان ایران دیداری با فعالان تجاری روسیه داشتند که منجر به انعقاد قراردادهایی شد ولی هم اینک باید سفارت روسیه در تهران از آنها بخواهد مفاد معاهدات را پیگیری کنند.
 سفیر روسیه در ایران ادامه داد : روسیه نیز در ابعاد کشاورزی، صنعت و گردشگری دارای ظرفیت‌های بسیاری است که بر این مبنا می‌تواند با استان همدان مراودات مشابه در زمینه‌های مختلف را داشته باشد.

جاگاریان ابرازامیدواری کرد که درجریان برگزاری جلسات مشترک با استان همدان مراودات و افزایش صادرات بین این 2 کشور افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ارتباط تجاری و اقتصادی بین استان همدان و روسیه می‌تواند سبب شناسایی ظرفیت‌ها و ارتقای این مهم در راستای توسعه بیش از پیش در مباحث تولیدی، گردشگری، کشاورزی و صنعت باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان: موانع بانکی و تعرفه های روسیه برای تجار ایرانی، مهمترین مانع بر سر راه تجارت با روسیه

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: مهم ترین مشکل در تجارت با روسیه موانع بانکی و تعرفه های روسیه برای تجار ایرانی است که امیدواریم با رایزنی های انجام شده این مشکل هم حل شود.

سیدمجید موسوی وجود تعرفه های دو جانبه، بالا بودن هزینه حمل و نقل به ویژه بعد از قطع خط ریلی 70 کیلومتری قره باغ را از دیگر موانع پیش روی سرمایه گذاران همدان برشمرد.

وی رفع موانع ایجاد شهرک های صنعتی، گسترش گردشگری، فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف و همکاری در حوزه حمل و نقل را از مطالبات مطرح شده در اجلاس گذشته عنوان کرد.

جابه جایی پول، یکی از مشکلات پیش روی صادرات
در این نشست همچنین مشاور استاندار و رئیس تشکل صادرات کشمش هم به بیان نظرات پرداخت و جابه جایی پول را یکی از مشکلات درصادرات عنوان کرد و گفت: به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران ما با مشکل جابه جایی پول مواجه هستیم و انتظار داریم یک مقدار از این مشکلات سخت را که برای دو طرف مشکل ساز است تسهیل شود اما متاسفانه جابه جایی پول در رویسه مشکل تر از سایر کشورهاست .

رضایی افزود: نرخ برابری روپ در مقابل دلار ما را با مشکلاتی مواجه کرده است که امید می رود دولتمردان روسیه این چالش را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: بی ثباتی روپ روسیه و تلاطم و افزایش به یکباره آن برای فعالان اقتصادی زیانبار بوده و سود بازرگانان به قدری نیست که بتوانند تبعات منفی این نوسانات را تحمل کنند.

رضایی خاطر نشان کرد : بازار بزرگ خشکبار مسکو بدون اطلاع قبلی و به عللی نامعلوم به یکباره تعطیل شد که این امر مشکلاتی را برای تجار به همراه داشت./س
برچسب ها: تجاری ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.