نمایندگان با ارسال طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئت‌ها به مجمع تشیخص مصلحت نظام موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئت‌ها را که از شورای نگهبان ارجاع داده شده بود بررسی و برای تصویب نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر کردند.

براساس این گزارش ماده 7 طرح مذکور تصریح می‌کند به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمد نمودن نظام نظارت و ارتقای بهره‌وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای دستگاه‌های نظارتی متشکل از دو نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هریک از آنها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل می‌شود.

دستورالعمل اجرایی این ماده و نحوه تشکیلات جلسات شورا، نحوه تصمیم‌گیری و نحوه پیگیری تصمیمات، ظرف 6 ماه به پیشنهاد اعضای شورا و با توافق سران قوا تایید می‌شود.

این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی به عنوان کمیسیون مربوطه به منظور تامین نظر شورای نگهبان پیشنهاد حذف این ماده را مطرح کرده بود که نمایندگان در جلسه علنی امروز با آن موافقت نکردند.

سپس حسین مظفر به عنوان موافق ماده 7 این طرح پیشنهاد داد مجلس طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئت‌ها را مورد اصرار قرار داده و همان طرح را بررسی کنند یعنی طرح مذکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

مظفر در این راستا تصریح کرد: تصویب ماده 7 مبنی بر تشکیل شورای دستگاه‌های نظارتی هیچ محدودیتی را برای وظایف نظارتی نمایندگان نخواهد داشت بلکه ظرفیت جدیدی را برای نظارت ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: با تشکیل این شورا هیچ ضرری نمی‌کنیم و بلکه به عنوان شورای هماهنگی نظارت عمل خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تشکیل این شورا به پیشنهاد دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور بوده و رهبر معظم انقلاب نیز با آن موافقت کردند.

نماینده تهران اظهار داشت: شورای نگهبان با تصویب این طرح در مجمع تشخیص هیچ مخالفتی ندارد.

مظفر اظهار داشت: شورای دستگاه‌های نظارتی از سه قوه تشکیل می‌شود.

سرانجام نمایندگان با 112 رای مخالف، 34 رای موافق و 15 رای ممتنع با تصویب این پیشنهاد موافقت کردند تا طرح مذکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مجلس ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار