به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی ، استاندار کرمان در نشستی صمیمی پای درد و دل جمعی از هنرمندان نشست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، علیرضا رزم حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی ، شهدا را هنرمندانی خواند که بی ادعا هنرنمایی کردند تا کشور امروز در امنیت و آرامش باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد دکتر باستانی‌ پاریزی، وی را هنرمندی بی‌ادعا خواند و افزود : نام استاد باستانی‌پاریزی در تاریخ ایران ماندگار می‌شود.

رزم‌حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دولتی نیست، بلکه اقتصاد مردمی است و دولت فقط باید نظارت، برنامه‌ریزی، هدایت و حمایت را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه برای توسعه فرهنگی در استان کرمان فراهم ‌شود، گفت : ما باید مردم را به صحنه بیاوریم و به آنها اعتماد کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید فرهنگ اقتصادی را درست کنیم، افزود : بخش خصوصی باید وارد میدان شود ، مردم توانمند شوند و هزینه های دولت از محل مالیات های مردم تامین شود نه اینکه چشم مردم به دست دولت باشد.

رزم حسینی بر اصلاح اقتصاد فرهنگی هم تاکید کرد و گفت : اقتصاد فرهنگی ما فقیر است و باید اقتصاد متولیان فرهنگی درست شود زیرا برای توسعه عرصه های فرهنگی نیاز به منابع مالی است.

وی بر ضرورت حمایت از تشکل‌های فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر برای دستیابی به شکوفایی فرهنگی در استان تاکید و تصریح کرد: باید عدالت بین تشکل‌های هنری استان کرمان رعایت شود و بدون در نظر گرفتن جناح های سیاسی ، همه کسانی که در چارچوب نظام کار می‌کنند از امکانات نظام برخوردار شوند.

رزم حسینی از هنرمندان خواست : اجازه ندهند، فرهنگ مانند اقتصاد، سیاسی شود و گرایش‌های سیاسی وارد عرصه های هنری شوند.

وی نشاط فرهنگی در جامعه را محدود خواند و گفت : برنامه‌های فرهنگی و هنری باید به نحوی باشد که جوانان جذب شوند.

استاندار کرمان دستور داد : اتاق فکر با حضور نخبگان و فرهیختگان استان کرمان با هر تفکر و گرایشی راه‌اندازی شود.

وی همچنین خواستار تدوین سند فرهنگی استان کرمان شد و گفت : آینده فرهنگی کرمان باید تبیین و نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.

رزم حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را مدیری بومی و از جنس هنرمندان دانست و گفت : وی پیگیر مطالبات جامعه هنرمندان است که با پیگیری وی و حمایت های استانداری مطالبات هنرمندان در چارچوب قانون برآورده می شود.

در این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به نامگذاری امسال با نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال نقش و اهمیت فرهنگ و هنر بیش از پیش در جامعه پررنگ می شود.

فرشید فلاح با اشاره به رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در دولت تدبیر و امید افزود : توجه به نخبگان ، پرهیز از سیاست زدگی در عرصه های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ کار و تلاش از رویکردهای مهم دولت در زمینه فرهنگ و هنراست.

در ادامه رییس حوزه هنری استان کرمان با یادآوری اینکه از بیستم تا بیست و ششم فروردین هفته ی هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است ، این هفته را فرصت ارزشمندی برای تعامل و ارتباط بیشتر هنرمندان با مسئولان دانست.

عباس سالاری، تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت اقتصاد و فرهنگ را ، ماموریتی مهم و جدی برای فعالان عرصه ی فرهنگ و هنر دانست و خاطر نشان کرد : همه هنرمندان در هر رشته و عرصه ای باید به میدان بیایند و برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه بکوشند.

در ادامه جمعی از هنرمندان کرمانی به نمایندگی از هنرمندان رشته هنری خود ، علاوه بر توصیف جایگاه رشته خود در استان به بیان دیدگاهها ، مشکلات وکاستی ها پرداختند./ش


برچسب ها: فرهنگ ، اقتصاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.