"رولف موتسه نیس" معاون فراکسیون حزب سوسیال دموکرات در مجلس آلمان با ˈحسین امیرعبداللهیانˈ معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان در این دیدار با یادآوری نقش بارز و تاثیرگذار کشورمان در تحولات منطقه، بر اهتمام دولت جدید کشورش به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی افزود: در فضای جدید بین المللی که برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده، آلمان بدنبال ارتقای روابط دوجانبه است.

این مقام آلمانی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا از جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسایل مهم منطقه ای بویژه در حل بحران سوریه کمک بگیریم زیرا معتقدیم نقش ایران از نتیجه و بازخورد برگزاری برخی کنفرانسها نیز تاثیرگذارتر است.

موتسه نیس، با یادآوری تحولات سوریه، گفت: آلمان نیز همسو با ایران به دنبال تقویت حل سیاسی بحران در سوریه و ارتقای وضعیت انسانی و بشری در این کشور است.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه بویژه سوریه، به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با آلمان اشاره کرد و گفت: دو کشور از ظرفیت های مهم منطقه ای و بین المللی برخوردار بوده و با مشورت و تبادل نظر می توانند در حل و فصل بحران های جاری تاثیرگذار باشند.

معاون وزیر خارجه کشورمان، ارتقای وضعیت انسانی و همچنین تقویت راه حل سیاسی در سوریه را گزینه مهم در مقطع کنونی بحران سوریه عنوان و تاکید کرد: تداوم اقدامات نظامی و امنیتی و حمایت برخی طرف ها از ارسال سلاح و تروریسم به سوریه، شرایط را پیچیده تر می سازد.

وی همچنین بر ضرورت گفت وگوی ملی و پیگیری روند دموکراتیک و انتخاباتی در سوریه تاکید کرد و گفت: سوریه از مرحله بحران حاد امنیتی عبور کرده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار