رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ویژگی‌های خاص شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: خوشبختانه ایشان در زمان حیات خود هیئت معارف جنگ را برای دانشگاه افسری ارتش راه اندازی کردند که همچنان کار این هیئت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دفاع امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعلی‌محمد آل هاشم" رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه‌ مراسم گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی که در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم یاد این شهدای گرانقدر را گرامی بداریم همین یادبودهاست و باید همیشه به یاد این عزیزان باشیم چرا که برای ما عزت و افتخار آوردند.
 
وی افزود: شهدای گرانقدری مانند شهید صیاد شیرازی که اخلاص، تدین و شجاعت ایشان زبانزد عام و خاص بوده در این حال نظامی‌گری ایشان که یکی از نظامیان مخلص بود و برنامه‌ریزی و دقت نظر به مسائل شرعی نماز اول وقت و اهمیت به وقت و نظم در کارها یکی از خصوصیات ویژه شهید بزگوار صیاد شیرازی بود.  
 
حجت‌السالام آل هاشم تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس یکی از کارهایی که شهید صیاد انجام داد توانست فرهنگ بین دو ارگان را یعنی ارتش و سپاه را به هم پیوند بزند و توانست شعاری که آن زمان مطرح بود ارتشی و سپاهی دو لشگر الهی فرمودند باید بگوییم ارتشی و سپاهی یک لشگر الهی لذا این وحدتت توانست در جبهه کار بزرگی را ایجاد کند و موفقیت‌های بزرگی  را در سایه رهبری‌های حضرت امام راحل و مقام مظعم رهبری به دست آورد.  
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید بزرگوار صیاد شیرازی ولایت مداری ایشان بود و همچنین ارتباط با روحانیت وعلمای بزرگ بود.  
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه کار دیگری که ایشان انجام دادند در زمان حیات خودشان برای دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش هیأت معارف جنگ را راه اندازی کردند و این هیأت توسط پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برای بازدید و بازنگری و بازسازی عملیات‌های مختلف به مناطق مختلف جنگی می‌روند و همه عملیات‌هایی که آن زمان انجام گرفته از نزدیک برای دانشجویان دانشگاه افسری همه ساله نشان داده و عملیات‌ها را توضیح می‌‌دهد و توسط همان فرماندهان دوران دفاع مقدس تجزیه و تحلیل می‌کنند.  
 
وی گفت: خوشبختانه بعد از شهادت شهید بزرگوار صیاد شیرازی این هیأت توسط امیرسرتیپ ناصر آراسته به کار خود ادامه داده و همه  ساله دانشجویان دانشگاه افسری ارتش از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی علیه‌آسلام دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی و دانشگاه امام خمینی نوشهر و از امسال هم دانشگاه پدافند هوایی اضافه شده و دانشگاه فارابی نیز همین‌طور که از نزدیک مناطق عملیاتی را می‌بینند و عملیات‌ها را بررسی می‌کنند.  
 
حجت‌الالسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: به ارواح طیبه کلیه شهدا و 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران و مخصوصا شهید بزرگوار سپهبد صیاد شیرازی درود می‌فرستیم.  
 
کسی که مقام معظم رهبری درباره او فرمود: دلم برای صیادم تنگ شده است.
 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار