برنامه "اقتصاد كشاورزي و توسعه" با موضوع اهميت آب در توسعه كشاورزي و بررسي "تجارت آب مجازي" يكشنبه 24 فروردين ماه از راديو اقتصاد پخش مي شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد ؛ برنامه "اقتصاد كشاورزي و توسعه" روز يكشنبه در بحثي كارشناسي به بررسي موضوع "تجارت آب مجازي" و ارزيابي بهره از اين تجارت در كشور مي پردازد.

آبي كه در مراحل مختلف توليد يك محصول استفاده مي شود آب مجازي نام دارد و تجارت جهاني كالا جرياني از تجارت آب مجازي را به وجود آورده است كه از اين طريق كشورهايي كه با كم آبي روبرو هستند با واردات محصولات آب بر نظير مواد غذايي ؛ آبي را در كه در توليد اين محصول استفاده مي شود در بخش ديگر مصرف مي كنند.

در برنامه "اقتصاد كشاورزي و توسعه" كارشناسان برنامه "مه لقا كاشفي "عضو انجمن زنان حافظ محيط زيست و" احمد بلند نظر" كشاورز نمونه كشور و رييس شوراي ملي زيتون درخصوص اهميت نقش آب در كشاورزي و موضوع تجارت آب مجازي  به تبادل نظر مي پردازند.

با توجه به اينكه كشورما با كمبود منابع آبي مواجه است در گروه كشورهاي كم آب قرار مي گيرد موافقان و مخالفاني براي تجارت آب مجازي هستند كه در برنامه "اقتصاد كشاورزي و توسعه" نظرات مختلف بيان و بررسي مي شود.

"اقتصاد كشاورزي و توسعه" به همت گروه اقتصاد و كشاورزي يكشنبه 24 فروردين ماه  ساعت 15 به مدت 30 دقيقه از شبكه راديويي  اقتصاد برروي موج اف ام رديف 98 مگاهرتز پخش مي‌شود.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار