چندی پیش خبر همکاری فیس بوک با شرکت حقیقت مجازی Oculus را منتشر كرديم. هزینه این خرید, رقمی برابر با 2 میلیارد دلار بود که در نوع خود بی نظیر و کم سابقه است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران: ماه گذشته خبری را منتشر كرديم که نشان می داد شبکه اجتماعی فیس بوک دست به یک خرید دیوانه وار زده بود. فیس بوک برای خرید شرکت Oculus VR 2 میلیارد دلار پرداخت کرد. این خبر عکس العمل های مختلفی را از سوی بازی سازان و کسانی که در پروژه مقدماتی Kickstarter مشارکت داشتند, به همراه داشت. اگر شما هم در خیل کنجکاوان قرار دارید و با صحبت های مدیران این دو شرکت قانع نشده اید و منتظر نشسته اید تا نتیجه همکاری فیس بوک و Oculus VR را ببینید, شاید با دانستن خبری که اعلام خواهیم کرد, بتوانیم جواب سوالاتتان را بدهیم.

آقای Palmer Luckey که از مسئولین شرکت حقیقت مجازی Oculus است, در مصاحبه ویدئویی خود با وب سایت Reviewed.com اعلام کرده است که همکاری این دو شرکت در استفاده از حقیقت مجازی, دارای برنامه ای طولانی مدت است و هیچ گاه ما به فکر درآمد مالی کوتاه مدت نبوده ایم. او افزود: صنعت بازی سازی, تنها صنعتی است که به درستی به حقیقت مجازی مجهز شده است و توانایی ایجاد دنیای سه بعدی را دارد. از این رو, توقع نداشته باشید که این شرکت ناگهان تغییر کند.

با توجه به نا معلوم بودن سرنوشت شبکه های اجتماعی و مبهم بودن چگونگی استقبال کاربران اینترنت از این شبکه ها, در سال های آتی, باید دید که فیس بوک چه برنامه ای برای این شرکت خواهد داشت و آیا همکاری این دو شرکت نقطه عطفی در روند تکامل شبکه های اجتماعی خواهد بود یا خیر؟

گزارش از پیمان مولاویردی

برچسب ها: facebook ، oculus ، reviewed
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار