سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت گفت: نتیجه خودمراقبتی کاهش 50 درصدی بستری در بیمارستان و کاهش 50 درصدی مراجعه به اورژانس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دکتر شهرام رفیعی فر در آستانه برگزاری هفته سلامت ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: خودمراقبتی در بیماری‌های غیرواگیر می تواند تا حد زیادی استفاده از منابع سلامت را کاهش دهد.

وی ادامه داد: نتیجه خودمراقبتی در بیماری‌های غیرواگیر 40 درصد کاهش مراجعه به پزشکان عمومی، 17 درصد کاهش مراجعه به پزشکان متخصص، 50 درصد کاهش مراجعات به مراکز اورژانس، 50 درصد کاهش در بستری بیمارستانی و 50 درصد کاهش در روزهای غیبت از کار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش این مراجعات، کاهش هزینه‌های بهداشتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم را در پی دارد، بیان داشت: با خودمراقبتی و رعایت سبک زندگی سالم می توان سلامت را حفظ کرد و ارتقا داد.
 
خودمراقبتی سلامت را تبدیل به ثروت عمومی می کند

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت خاطرنشان کرد: در صورت بروز ناخوشی جزیی، بیماری مزمن و حتی بیماری حاد، خودمراقبتی موجب کاهش مراجعات غیرضروری به پزشکان و کاهش هزینه‌های درمان و دارو و ارتقای کیفیت زندگی و کارآیی مردم می شود.

دکتر رفیعی فر تصریح کرد: مردم نیروی انسانی و عامل اول رشد و توسعه کشور هستند به شرطی که سالم باشند. به این ترتیب سلامت دیگر تنها یک ثروت فردی نیست بلکه ثروتی ملی برای رشد و توسعه پایدار کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار