مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گفت : بزرگترین سکوی گازی کشور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو )در بندرعباس بارگیری شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس رضاییان افزود: هزینه ساخت این سکو ۲۴۰ میلیون دلار است که ساخت آن در کشور ۲۵ درصد ارزانتر از مشابه خارجی آن است .

وی تصریح کرد: با نصب این سکو روزانه۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار درامد ارزی نصیب کشور می شود.
مدیر عامل ایزو ایکو افزود : ۹۹ و نیم درصد این سکو در خشکی و کارگاه ساخته شده است و نیم درصد باقیمانده با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام می شود.

رضاییان افزود: برای ساخت این سکوی ۲ هزار و ۷۰۰ تنی که چهار و نیم سال طول کشید، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفرساعت تلاش شده است.
پیش از این سکوهای ساخته شده ۲ هزار و ۱۰۰ تن وزن داشته است .

وی تصریح کرد: این سکو را ۱۲۰ نفر از متخصصان کشور با تجهیزات مهندسی و محاسبات دقیق ریاضی بارگیری می کنند .
مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گفت : نیم درصد باقیمانده ساخت این سکو بر روی بارج یک هفته طول میکشد و این سکو سپس به محل نصب منتقل میشود.
وی تصریح کرد: این سکو در فاز ۱۶ پارس جنوبی در نقطه صفر مرزی میدان مشترک گازی ایران و قطر بر روی جکت نصب می شود .
با نصب این سکو برداشت گاز از میدان مشترک ایران و قطر هزار میلیون فوت مکعب افزایش می یابد.
رضائیان افزود: اکنون در فاز ۱۶ پارس جنوبی عملیات حفاری انجام ، جکت (پایه سکو) نصب شده است و با نصب این سکو بر روی این جکت پیش از زمستان استحصال گاز آغاز می شود.
وی تصریح کرد: طراحی، ساخت ، انتقال و نصب و راه اندازی سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی در دریا کاملا به دست متخصصان داخلی انجام می شود./

انتهای خبر/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.