به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان به تازگی دریافتهاند قانون طلایی در فروشگاههای عرضه محصولات مختلف که میگوید دست نزنید اما بخرید درست نیست و اگر فروشندگان طالب فروش محصولات خود هستند باید اجازه لمس آنها را به مشتریان بدهند.
گفتنی است، دانشمندان با مطالعه بر روی افراد دریافتهاند وقتی آنها به یک وسیله یا شی دست میزنند نوعی حالت مالکیت و تعلق به آن وسیله پیدا میکنند و حتی اگر آن شی یک لباس بسیار گرانقیمت باشد تمایل فراوانی به خرید آن پیدا میکنند.
دانشمندان علت این مسئله را به دوران کودکی انسانها مرتبط میدانند که برای شناخت اشیا در دوران نوزادی آنها را به دست میگیرند.
پژوهشگران این نتایج را با بررسی بر روی داوطلبان در زمینه خرید لباس و وسایل منزل و همینطور کودکان در زمینه خرید اسباب بازی بدست آوردهاند که داوطلبان هر شی که به آن دست زدهاند را تمایل بیشتری برای خریدش دارند.
کارشناسان بازاریابی امیدوار هستند از این کشف علمی در جهت رونق بخشیدن به بازار فروش محصولات مختلف خود استفاده نمایند.
انتهای پیام/