"شبکه خبر" در کمترین لحظه جامع‌ترین اخبار را در اختیار مخاطب می‌گذارد.

سیف‌الله کاویانی، مدیر اتاق خبر، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: وظیفه ما در اتاق خبر اطلاع رسانی بخش خبر در فاصله‌های زمانی مشخص است.

وی ادامه داد: بخش‌های خبری در قالب‌های خبری گوناگون پنج، 15 دقیقه‌ای تقسیم می‌شود و خبرهای 20 تا 40 دقیقه‌ای ما به مشروح اخبار اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: علاوه بر آن ما در اخبار اختصاصی مانند اخبار "بازار تجارت"، "اخبار ورزشی" و ... پخش می‌کنیم.

کاویانی اظهار داشت: ما در دل اخبار سیاسی برای اینکه بیننده از جریانات و رویدادهای ورزشی عقب نماند بعد از پایان هر بخش 15 دقیقه‌ای مهمترین اخبار ورزشی در قالب 100 ثابنه برای مخاطبان پخش می‌کنیم.

در این شبکه زیرنویس 24 ساعته فعال است که فقط در زمان پخش آگهی و پخش سخنان مقام معظم رهبری قطع می‌شود.

مدیر اتاق خبر افزود: این شبکه چون یک فضای اختصاصی خبر است در کمترین لحظه جامع‌ترین اخبار را با تصاویر واقعی در اختیار مخاطب می‌گذارد و در این راستا از تصاویر آرشیوی کمتر استفاده می‌شود، در مورد منابع خبری سعی می‌کنیم خبرهای صد در صد دقیق به مخاطب ارائه دهیم به همین منظور از منابع مختلف خبری داخلی و خبرگزاری‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص منابع خبرهای خارجی گفت: واحد "مونیتورلینگ" شبکه خبر و واحد مرکزی و خبرنگاران شبکه که در اکثر نقاط جهان مستقر هستند مراجعه می‌کنیم ضمن اینکه در هر تحریریه یک مترجم داریم که خبرها را ترجمه می‌کند.

وی افزود:در شبکه خبر عنصر "زمان" مهمترین معیار راهبردی است که در سریع‌ترین زمان دقیق‌ترین و مهمترین خبر ایران و جهان را به مخاطبان خود می‌رساند و سعی دارد با رقابت سالم در سپهر رسانه‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی سرعت، دقت، تنوع،‌ارتباط و پوشش‌های زنده خبری را از ظرفیت‌های خوب این شبکه خواند و افزود: شبکه خبر، خبرهای خود را بدون واسطه و بی‌کم و کاست با احترام به شعور و سلیقه مخاطب ارائه می‌دهد.

کاویانی گفت: با توجه به اینکه ما در بیشتر کشورهای مهم از جمله روسیه، ژاپن، استرالیا، افغانستان، پاکستان، اوکراین، قاره‌های امریکا و اروپا و همچنین کشورهای خاورمیانه خبرنگار داریم به عنوان یک منبع دقیق تصویری از ایران برای دیگر شبکه‌ها تبدیل شده‌ایم که بسیاری از شبکه‌های دنیا اسناد به اخبار و تصویر ما دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باشگاه خبرنگاران یک ظرفیت خیلی خوب برای شبکه خبر و رسانه ملی است و ما در خیلی از مواقع به اخبار تولیدی آن مراجعه و از گزارش‌های آن استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه ، خبر ، مخاطب ، تصویر ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار