این اظهارات با حمایت محکومین فتنه از جمله عیسی سحر خیز عضو کابینه دولت اصلاحات و انتشار آن در شبکه های اجتماعی معاند پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، حمله به  شورای نگهبان بار دیگر در دستور کار یاران اصلاح طلب خاتمی قرار گرفته است و افرادی که این پروژه را دنبال می کنند اذعان دارند که هر چه به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان نزدیک تر می شویم این حملات لازم است تا گستره بیشتری پیدا می کند.

این حملات که از سوی نزدیکان خاتمی مدیریت و برنامه ریزی می شود تلاش دارد تا دولت منتخب مردم را که  در سال جهاد اقتصادی اولویت فعالیتش مسائل معیشتی مردم است،با ترفندهای رسانه ای درگیر پروزه های نامعتبر خود کند.

فضل الله صلواتی از نمایندگان سابق مجلس و نزدیک به اصلاح طلبان که هر از چند گاهی در رسانه های جریان فتنه از جمله رها تی وی حضور بهم می رساند در نامه ای خطاب به دکتر روحانی از وی تقاضا کرد که اولویت های فعالیت دولت را بر حذف نظارت استصوابی قرار دهد.

وی در نامه ای که در شبکه های اجتماعی معاند نیز منتشر کرده در این خصوص می نویسد :” چقدر شایسته و به جا بود که دولت تدبیر و امید، مصوّبه نظارت استصوابی را که باعث تحقیر و سرافکندگی یک ملت بزرگ و با سابقة درخشان تاریخی است، با همکاری نمایندگان مردم، لغو می کرد و این خار را از جلوی پای آزادی و دموکراسی بر میداشت، تا باعث افتراق و جدائی بین مردم نباشد."

صلواتی همچنین از دکتر روحانی خواست  که در برگزیدن افراد و وابستگان به شورای نگهبان در شهرها و استانها تجدید نظر به عمل آید و افراد صالح دیگری معرفی شوند که مورد تأیید دولتیان و شهروندان هم باشند . (!)

این اظهارات با حمایت محکومین فتنه از جمله عیسی سحر خیز عضو کابینه دولت اصلاحات و انتشار آن در شبکه های اجتماعی معاند توسط وی پیگیری می شود.



به موجب اصول صریح قانون اساسی نظارت بر انتخابات به طور كلي در صلاحيت شوراي نگهبان است، به جز در مورد انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه قانون اساسي نظارت بر آن را به شوراي نگهبان محول نكرده است و باتوجه به نظريه تفسيري شوراي نگهبان و قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي، نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات، «استصوابي» است. نظارت استصوابي به نظارتي گفته مي¬شود كه اقدامات مجري با تأييد و تصويب ناظر انجام مي¬شود، بدون اينكه ناظر بتواند پيشنهاددهنده و اقدام¬كننده باشد. بدين ترتيب، در اين نوع نظارت، ناظر در كليه مراحل تصميم‌گيري حضور دارد و اقدامات انجام‌شده با تأييد وي نافذ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.