جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور از اعمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق سال ۹۳ کارکنان دولت در حقوق فروردین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،  محمود عسکری‌آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا افزایش حقوق 20 درصدی سال 93 از فروردین امسال اعمال می‌شود یا خیر، گفت: بله این افزایش حقوق از فروردین‌ماه اعمال می‌شود و در چند سال اخیر امسال برای اولین بار در اسفندماه دولت مصوبه آن را ابلاغ کرد.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها حکم را در همان اسفندماه زدند و بنابراین در فروردین‌ماه انشاءالله حکم افزایش حقوق 20 درصدی سال 93 اعمال می‌شود.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برخی سازمانها مجاز به افزایش حقوق بیش از 20 درصد هستند، تصریح کرد: برخی ممکن است فوق‌العاده‌ای را به تصویب رسانده باشند و این فوق‌العاده را همزمان با افزایش حقوق سنواتی اجرا می‌کنند.

وی گفت: افزایش حقوق سنواتی همین 20 درصد است و اگر سازمانی مجوز خاصی ندارد، افزایش حقوق بیش از 20 درصد خلاف است و در صورت شناسایی با آن برخورد می‌شود.


محمود عسگری آزاد همچنین در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی اظهار داشت: جایگاه این مرکز نسبت به دانشگاه به جهت مدرسین و دانشجویان خود نسبت به دانشگاه و سایر مراکز آموزشی معتبرتر و شناخته شده‌تر است.
 
وی با بیان این که کمک به گزینش و امر آموزش مدیران نقش اصلی مرکز آموزش مدیریت دولتی است، گفت: با وجود منابع انسانی و مالی کافی متأسفانه رشد اقتصادی کشور منفی است و علت اصلی آن ضعف مدیریت می‌باشد که از آموزش و مدیریت نیز در این امر سهیم است.
 
جانشین معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی بیان داشت: ضعف مدیریت در کشور باعث شد تا در 8 سال گذشته بیش از 800 میلیارد در کشور هزینه شده ولی وضعیت فرهنگ، اقتصاد، تولید، صنعت، بهداشت و حمل ونقل با منابع مالی و انسانی فنی کشور متناسب سازی نشود.
 
عسگری آزاد ادامه داد: اولین و مهمترین علت این امر بحث مدیریت است که مسئولیت آن بر عهده مرکز آموزش مدیریت دولتی می‌باشد.
 
وی تأکید کرد: این مرکز باید با توجه به مسئولیت اصلی خود در بروزرسانی اطلاعات مدیران و برگزاری دوره‌های آموزشی، در انتخاب مدیران دستگاه‌های دولتی سهیم باشد تا بتواند نقش خود در آموزش مدیران را به خوبی ایفا کند.
 
عسگری آزاد با بیان اینکه وظیفه آموزش آنها را داریم بخش مهمی از زندگی مردم هستند، افزود: خصوصی سازی در مرکز آموزش معنایی ندارد و نباید آموزش‌های این مرکز به بخش خصوصی واگذار شود.
 
جانشین معاونت توسعه و مدیریت سرمایه انسانی رییس جمهور گفت: این مرکز می‌تواند به سرعت به جایگاه اصلی خود که هدایت گری امور مدیریتی کشور است باز گردد اما لازمه آن اشتراک عقیده است و باید نقش مأموریت مرکز در آن روشن شود.
 
عسگری آ‍زاد تصریح کرد: انجام مأموریت‌هایی که دولت می‌خواهد در کشور انجام شود همچنین بررسی و ارزیابی روند مدیریت در سطح کلان و خورد کشور با حضور مدیران از جمله نقش‌های اصلی مرکز آموزش مدیریت دولتی است.
 
وی خاطرنشان کرد: هر جا در مسائل اقتصادی کشور مسئله‌ای بروز می‌کند تحلیلگران به سرعت انتقادهای خود را بیان می‌کنند ولی متأسفانه در نظام اداری کشور انتقادی از تحلیلگران گزارش نمی‌شود.
 
به گفته وی، مرکز آموزش مدیریت دولتی باید در تربیت کارشناسان مالی و بودجه ریزی عملیاتی تلاش کرده و همچنین در تحول نظام اداری، سلامت اداری، دولت الکترونیک، مدیریت، ساختار اداری و ... پیشگام بوده و در حل مسائل کشور ارائه دهنده راه‌حل باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
شماکه به این سرعت قوانین باصطلاح مسکوت مانده را اجرا میکنید چندین ساله که حقوق کارمندا رو کمتر از تورم پرداخت کرده اید حالا اون درصد های نداده رو پس باید طبق همان قانون برگردونید!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
اعمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق سال ۹۳ کارکنان دولت در حقوق فروردین : در مورد کاکنان تحت پوشش خدمات درمانی افزایش حقوق فروردین به حساب دولت می رود......چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته کشوری
۱۱:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
جناب عسگری ترا به خدا ما را از ستم این قانون مدیریت خدمات کشوری که نه تنها خدمتی نکرده بلکه موجب نا عدالتی در یافتی بین کارمندان شده است نجات دهید ومقایسه کنید تفاوت پرداختی باز نشستگان تامین اجتماعی و کشوری وکارمندان شرکتهااین عدالت نیست والله لطفابه دادمان برسید.
-
فرهنگ
۰۸:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
درست است که این افزایش از فروردین ماه اعمال می شود ولی 85درصد این افزایش برای مقری ماه اول وبه حساب صندوق بازنشستگی کسر می گردد.چیزی که چند سال بود لغو شده بود وامسال برای اولین بار قرار است اجرا شود.در عمل فقط 15درصد این افزایش حقوق در فروردین ماه نصیب کارمندان خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
با سلام اگر افزايش حقوق كمتر از 20 درصد اعمال شد چي؟ ظاهرا افزايش مربوطه بر روي يرخي آيتم هاي حقوق اثر دارد كه كل حقوق را كمتر از 20 درصد بالا مي برد.
Iran (Islamic Republic of)
حسين كاظم پور كارمند شركت پست جمهوري اسلامي
۰۸:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
جناب راستگو حكم اينجانب كارمند رسمي دولت هستم 15.3% اضافه شده چرا مي فرماييد20% افزايش يافته حكم قبلي من 962 هزار تومان بود و حكم فعليم 1109 هزاز تومان است
شما خود تفاضل دوعدد فوق (147) را بر 962 تقسيم كنيد ببينديد شما راست مي گوييد يا من
شما شايد فقط يك رديف حكم را 20% افزايش داده باشيد ولي كل حكم همين است كه من مي گويم
-
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
دم ازافزايش نزن لطفاجلومقرري ماه اول بگير
-
بیست درصد افزایش
۰۸:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
همان مبلغ افزایش جنابعالی بصورت یک ماه مقرری کسرگردیده است و به حساب نامعلوم سرازیر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
اگه تو يه ارگان طبق معمول هر سال فروردين ندادن و خواستن الكي تا آخر تابستون پول كارمند بيچاره رو بخوابونن كجا بايد پيگيري كنيم؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
اینکه تو بعضی سازمانها وسط سال هم افزایش میدن رو هم بگین این و که اگه حقوق بعضی سازمانها رو هرچند درصد هم افزایش بدن بازهم به دریافتی چند سال پیش بعضی دیگه نمیرسه تو روخدایکی این و بررسی کنه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۷:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
لطفاً بپرسین از این بزگوار که نیروهای قراردادی که سال قبل شرکتی شده اند چرامیخواهند شرکتیسان کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
مقرری ماه اول هم کم میشود ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
در عرض این 1ماه 30 درصد افزایش نسبت به اسفند 92 داشتین... بعد از بنزین 1000 تومن و گرانی نان و هدفمندی 2 دیگه فکرکنید چی میشه...
حالا 20 درصد زیاد کردین و با کسر مالیات و افزایش مالیات و بیمه 10 درصد بیشتر نمیشه
حالا منت کنبد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
زدن حکم در اسفند ماه به خاطر دیده شدن در یارانه ها بوده جه لزومی داشت فروردین نیامد حکم در اسفند ماه صادر شود
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۰:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
هرچه افزایش داده بودند با مقرری ماه اول برگرداندند.مبارک باشه.................
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
آقای روحانی در مناظره انتخاباتی!!!؟؟؟
=افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد
تورم 35 درصد
آقای روحانی ریاست جمهوری!!!؟؟؟
=افزایش حقوق 20 درصد باید باشد
20===35
امام على عليه السلام :
هيز از خلف وعده كه آن موجب نفرت خدا و مردم از تو مى شود.
نهج البلاغه نامه 53 ،ص444
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۹:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
کدام افزایش حقوق 20درصدی چرادروغ می گوئید برای فرهنگیان 16درصدافزایش داشته وکارگزینی می گوید ما کاری نداریم طبق بخشنامه باضریب 1207حساب می کنیم برای خودشان فرمول درست مکنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۷:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی باسلام چرااختلاف حقوق کارمندانی که بایک پایه وگروه و یک شغل اما با یکی دوسال اختلاف بازنشسته می شوند این قدر زیاد است مگر آنها خارج ازاین تورم زندگی میکنند مثلا یک لیسانس باز نشسته در سه یا چهارسال پیش و لیسانس دیگر باهمان شغل ومدرک و پایه وگروه در امسال حدود 300000هزار تومان اختلاف حقوق دارند و حتی بعضی فوق دیپلمها نیز حقوقشان بیشتر از لیسانسیه هاست بنظر شما آیا این درست است
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۱۶:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
شاهکار کردین بابا زحمت نکشین.
در هر صورت افزایش حامل های انرژی گرانی وتورم 300 400 درصدی بوجود می آورد بعد حقوق 20درصد افزایش می دهید کلی خبرافکنی می کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی جهان بین
۱۵:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
آقای مسئول بانک مرکزی نرخ تورم را 44% اعلام نموده است آنوقت شما 20% حقوق را اضافه می کنید خوب ما سرپرستان کسری بودجه را از کجا تامین کنیم فقط بخوریم و نمیریم بله ؟
آخرین اخبار