مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اثر سرمای دیررس بهاره و بارش‌های اخیر باغات استان اردبیل بیش از 4 هزار میلیارد ریال خسارت دیدند.


محرم عدلی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در اثر سرمای دیررس بهاره 21 هزار هکتار از باغات استان دچار خسارت شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 249 هزار و 300 تن کاهش عملکرد محصولات سردرختی در هسته‌داران و سیب درختی را شاهد باشیم.

وی میزان تقریبی خسارت وارده به باغات میوه را 4 هزار و 750 میلیارد ریال ارزیابی کرد و یادآور شد: این رقم مورد تائید مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل و دستگاه‌های ذیربط است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از باغدارانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند خواست با مراجعه به کارگزاران بیمه شهرستان تابعه و محل اقامت خود نسبت به اخذ غرامت برابر بیمه‌نامه اقدام کنند.

عدلی با اشاره به اینکه در دنیای امروزی، تکنیک‌های علمی به ویژه علم ژنتیک در تولید ارقام مناسب و مقام در شرایط آب و هوایی سرما و یخبندان موفقیت های خوبی حاصل کرده است، خاطرنشان کرد: ما نیز باید رفته رفته ارقام مقاوم را جایگزین ارقام حساس به سرما و بیماری ها و آفات کنیم تا در صورت بروز مشکلاتی از قبیل سرمای دیر‌رس با افت محصول مواجه نشویم.

وی در ادامه به باغداران توصیه کرد نسبت به تغذیه، آبیاری و نیز مبارزه با آفات و امراض احتمالی و دیگر اقدامات فنی و علمی اقدام کرده و از رها کردن باغ به دلیل عدم باردهی آن اجتناب کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.