امروز شنبه 23 فروردین 93 هجری خورشیدی برابر با 12 آوریل 2014 و 12 جمادی الثانی 1435 هجری قمری است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 118 سال پیش در چنین روزی،  نخستین دوره مسابقات المپیک جدید در آتن به پایان رسید، آمریکا با 11 مدال طلا اول شد یونان با 6 مدال طلا و فرانسه با 4 مدال طلا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را بدست آوردند.

78 سال پیش در چنین روزی، تیم پنگ نام، فاتح مسابقات قهرمانی فوتبال دسته جات عمومی تهران شد و به مقام قهرمانی رسید.

 در تیم نیک نام نوریانی گیلان شاه،  نبی اعتماد، حیدری، گل بو، افشار، صدفی، رحیمی، سقفی، شاهکار بازی می‌کردند سرپرستی تیم نیک نام بر عهده امیر سلیمانی بود.

76 سال پیش  در چنین روزی تشکیلات ورزشی کارگران شرکت ملی نفت ایران در آبادان تاسیس شد علاوه بر آن شرکت نفت یک ورزشگاه به گنجایش 20 هزار تماشاگر در  آبادان احداث کرد.

 70 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی  میز قهرمانی تهران در باشگاه آهن برگزار شد در مسابقات انفرادی علی شهیدی به مقام قهرمانی رسید و "رجب اله بلور" استاد کشتی ایران و مدیر باشگاه آهن یک گلدان نقره به وی اهدا کرد.

68 سال پیش درچنین روزی در جشن ورزشی دانشکده افسری درماده پرش با نیزه " رضا نادی الاصلی" توانست با پرشی معادل 3 متر و 22 سانتی متر رکورد جدیدی برای ایزان به دست آورد.

51 سال پیش درچنین روزی، در مسابقات دو میدانی " فیلادلفیا" آمریکا، " استرنبرگ" در ماده پرش با نیزه توانست 5متر و یک سانتی متر بپرد و نخستین ورزشکاری باشد که از مرز 5 متر در پرش با نیزه گذشته باشد.

45 سال پیش در چنین روزی، در مسابقات شنای بین المللی آلمان، " پانکین" ورزشکار اهل شوروی درشنای 100متر قورباغه مسافت مسابقه را در زمان یک دقیقه و 5 ثانیه و 8دهم ثانیه طی  کرد و رکورد جدیدی در جهان به نام خود ثبت کرد.

43 سال پیش در چنین روزی در رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی جهان که در ژنو برگزار شد تیم شوروی درمسابقه نهایی تیم سوئد را 9 بر 1 شکست داد ونهمین بار به صورت پیاپثی ازسال 1963 تا آن هنگام مقام قهرمانی مسابقات را به دست آورد. پس از شوروی، چک، اسلواکی با 9 امتیاز وسوئد با 9 امتیاز اما تفاضل گل کمتر به ترتیب دوم وسوم شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فاتح ، مسابقات ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار