میرزا آقا بیگ نخستین برنامه انجمن در سال 92 را اعزام تیم فارس به مسابقات سید دو آسیا قطر در خرداد ماه بیان کرد و گفت: تیم فارس را با قدرت به مسابقات قطر اعزام می‌کنیم.

میرزا آقا بیگ رئیس انجمن  راگبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن راگبی در سال جاری برنامه‌ها ی مسابقات بسیاری را در تقویم تدوین کرده است نخستین فعالیت انجمن راگبی در سال جدید اعزام تیم فارس به مسابقات سید2 دو آسیا قطر است  انجمن زمینه های مقتدرانه تیم فارس را در اواخر خرداد ماه سال جاری فراهم می‌کند.

 وی ادامه داد:  انجمن علاوه بر مسابقات سید2 آسیا و حضور تیم فارس در قطر  مسابقات 7  نفره آسیا را تیر و مرداد ماه  سال جاری در پیش دارد البته مکان برگزاری مسابقات 7 نفره مردان و زنان راگبی تاکنون مشخص نشده است.

وی افزود: انجمن پس از اعزام مردان و بانوان راگبی 7 نفره به مسابقات آسیایی اوایل مهر ماه سال جاری مسابقات غرب آسیا و امارات را در پیش دارد هدف انجمن حضور پر قدرت تیم‌های ملی راگبی در مسابقات آسیایی و برون مرزی است امیدواریم تیم‌های راگبی 7 نفره در مسابقات  سبب احتزاز پرچم کشورمان شود.

 آقا بیگ تصریح کرد: تیم فارس جهت حضور در مسابقات سید2 آسیا اردوهای خود را از اواخر سال 92 برپا کرده است اردوی فعلی تیم فارس هم اکنون با 30 ورزشکار برپا شده است اما در مرحله نهایی اردو که 7 لغایت 27 اردیبهشت ماه است با 22 راگبی باز ادامه می‌یابد و در نهایت 29 اردیبهشت ماه تیم فارس به مسابقات قطر اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد:  تیم فارس اول خرداد در نخستین دیدار خود در ساعت 17.30 در مسابقات سید دو آسیا قطر به مصاف تیم مالزی می‌رود در صورت پیروزی در این دیدار سوم خرداد دیدار دوم خود را برگزار می کند.

 رئیس انجمن تصریح کرد: انجمن پس از اتمام مسابقات جام قهرمانان در اردیبهشت ماه اردوی  تیم ملی راگبی 7 نفره را در تابستان سال جاری برپا می‌کنیم.

 آقا بیگ تصریح کرد: انجمن البته در پایان  مسابقات برون مرزی و پس از مشورت با مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر تاریخ و زمان برگزاری مسابقات به دلیل مسابقات جام جهانی فوتبال تاریخ وزمان برگزاری لیگ‌های دسته یک و دو راگبی 7نفره مردان وزنان را مشخص می‌کند. انجمن قصد دارد در سه ماه‌‌ی پاییز سالجاری (مهر- آبان- آذر) لیگ 15 نفره راگیب دسته یک و دو کشور را نیز برگزار کند.

آقا بیگ افزود: انجمن راگبی کشورمان اردیبهشت ماه میزبان مسابقات جوانان زیر 19 سال سید سه آسیا را در پیش دارد. البته اگرچه مسابقات اردیبهشت ماه برگزار می شود اما فدراسیون آسیا تاریخ دقیق رقابت‌های سید 3 آسیا را تاکنون مشخص نکرده است.

وی افزود: انجمن علاوه بر برگزاری مسابقات داخلی – برون مرزی اعزام و برپایی اردو – برگزاری دومین دوره مسابقات تک راگبی را در تابستان سالجاری در پیش دارد مکان برگزاری این مسابقات نیز مشخص نشده است.

آقا بیگ تصریح کرد: شورای کمیته ملی المپیک تصمیم نهایی خود را مبنی بر حضور چه رشته‌ایی فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای حضور در مسابقات اینچئون کره جنوبی اتخاذ نکرده است.

به عنوان رئیس انجمن راگبی روز گذشته درخصوص حضور این رشته درمسابقات اینچئون کره جنوبی با مسئولان کمیته ملی المپیک جلسه برگزار کردیم. جلسه‌ای مفید و رضایت بخش بوده است.

مسئولان شورای ملی المپیک از عملکرد رشته راگبی در مسابقات گذشته اظهار رضایت داشتند و نظر مساعدی به این رشته داشتند.

وی افزود: تیم ملی راگبی در اولین حضورش درمسابقات برون مرزی موفق به کسب مدال طلا شده است. در تاریخ و پیشینه‌ی رشته‌های ورزشی، راگبی تنها رشته‌ای است که موفق به کسب مدال طلا در نخستین اعزامشان در مسابقات برون مرزی شده است از این رو از مسئولان شورای کمیته ملی المپیک توقع داریم در هنگام تصمیم گیری به عملکرد و دستاورد‌های تیم ملی راگبی توجه ویژه کنند.

آقا بیگ افزود: درصورت موافقت شورای کمیته ملی المپیک مبنی بر حضور وشرکت رشته راگبی در مسابقات اینچئون کره  جنوبی به طورحتم جزو 6 تیم نخست خواهیم بود و به عنوان رئیس انجمن این قول را می‌دهم.

گفتنی است، کمیته ملی المپیک تا 10 اردیبهشت ماه رأی نهایی خودرا مبنی بر حضور چه رشته ی در مسابقات اینچئون کره جنوبی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: میرزا آقا بیگ ، راگبی ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار