مخترع سخت کوش آملی، نخستین بار در دنیا موفق شد، با طراحی در مراحل تولید آجرها، مقاومت آنها را در برابر شدیرترین ارتعاشات با موفقیت آزمایش کرد و از اطمینان و مقاومت کامل آن درصورت استفاده در صنعت ساختمان سازی در برابر زلزله های تا قدرت بیش از 8ریشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، حسین رنجبر که به همراه فرزندش به این موفقیت دست یافته در رابطه با اختراع خود گفت: با ایجاد شیارهایی در پشت و روی آجرها وحفرهایی برای عملیات چفت وبس در چیدن آجرها بر روی هم مرتب سازی می شود و بدون استفاده از هر نوع مصالحی شامل سیمان وماسه در صنعت ساختمان سازی کاربرد خواهد داشت.

وی افزود: کم حجم بودن، سرعت در ساخت وساز ، افزایش عمر ساختمان ، جلوگیری کامل هدر رفت سرما وگرما در ساختمان و ایمینی و اطمینان کامل در سازه های ساختمانی احداث شده از مزایای مهم آجرمقاومت به زلزله است.

این مخترع آملی اضافه کرد: از مزایای دیگر این اختراع این است، می توان از چسب دوقاب به جای سیمان هم برای فاصله های بین آجرها استفاده کرد.

رنجبر ادامه داد: در آجرها وسفال های فعلی و قابل کاربرد در صنعت ساختمان سازی کشور، به علت نداشتن شیار و استفاده از سیمان ، امکان مقاومت وارتعاشات وجود ندارد وبا لرزه هایی با قدرت 4 ریشتر به بالا امکان تخریب سازه وجود دارد.

وی تصریح کرد:‌ با ایجاد دیواره سازه ای در ارتفاع بیش از 2 متر، آجرهای تولیدی بر روی هم قرار چفت وبست شده وبا فشار وشدت لرزه ای که به آنان داده شده بود، هیچ تکانی نخورد و حتی یک آجرهم از جای خود به زمین نریخت.

مخترع تولید آجرهای ضدزلزله با بیان اینکه چندین کشورجهان تاکنون خواهان همکاری با من و خریداری طرح ابداعی من شده بودند، تصریح کرد:‌از آن جایی که 28 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و جانباز شیمایی هستم، پاسخ رد به درخواست آنان دادم و اگر هم کاری کردم برای کشورم و رفاه حال مردم ما باشد.

رنجبر، با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی هست که همواره خطرهای ناشی از زلزله آن را تهدید می کند، گفت: آمارهای خسارتهای انسانی و تخریب های شهری ناشی از بروز زلزله در یک شهر نشان می دهد که هم دولت و مردم متضرر هستند و می توان با حمایت از طرح های این چنینی این خسارت ها به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه این اختراع به شماره " 79501 " در اداره کل ثبت شرکتها ومالکیتهای صنعتی کشور ثبت شده است، از مسئولان خواست برای به تولید انبوه رسیدن از طرح او در ارائه تسهیلات مورد نیاز به او کمک کنند/ش.



برچسب ها: تولید ، زلزله ، مخترع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۲۲:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
ممنون میشم اسم و شماره تماس یا راه ارتباطی با اقای مخترع اجرها برای همکاری و کمکشون لطف میفرمایید
باتشکر