دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی،با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحاني، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان مرتبط برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شاتا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، در این جلسه ، نعمت زاده  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت معادن و صنایع معدنی کشور، اقدامات انجام شده در خصوص رفع تبعیض و محدودیت‌ها و گسترش زمینۀ حضور بخش خصوصی در اکتشاف و بهره‌برداری معادن را تشریح کردند.
 
در این نشست، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنى کشور، برنامه‌های این سازمان برای گسترش فعالیت‌های اکتشافی در مناطق مختلف کشور را ارائه کرد .
 
همچنین معاون امور معادن و صنایع معدنی، سیاست‌های این وزارتخانه برای تشویق سرمایه گذاری و حمایت از افزایش تولیدات معدنی و تکمیل چرخه ارزش افزوده در این بخش را برشمرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های پیشرفته علمی برای اکتشافات معدنی و زمینه‌سازی برای فعالتر شدن حضور مولد مردم، ظرفیت اشتغالزائی این بخش را پراهمیت دانست و با توجه به ذخائر غنی معدنی در استان‌های کمتر توسعه‌یافته از جمله مناطق شرق کشور و فعال‌سازی معادن و صنایع معدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را یکی از راه‌های مطمئن برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و دستورات لازم برای تسریع در مطالعات و تسهیل مقررات مربوطه را صادر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار