دیدار وزرای دارایی روسیه و خزانه داری آمریکا در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه بیست در واشنگتن در نزدیک کردن مواضع دو طرف درباره اوضاع اوکراین با شکست روبرو شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از ایتارتاس،  دیدار وزرای دارایی روسیه و خزانه داری آمریکا در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه بیست در واشنگتن در نزدیک کردن مواضع دو طرف درباره اوضاع اوکراین با شکست روبرو شد. 

"آنتون سیلوانوف" وزیر دارایی روسیه گفت در دیدار با وزیر خزانه داری آمریکا دو طرف نتوانستند مواضع خود درباره اوضاع اوکراین را نزدیک کنند. 

سیلوانوف در حاشیه نشست گروه بیست در واشنگتن با "جاکوب لو" وزیر خزانه داری آمریکا دیدار کرد. 

وی در گفتگو با خبرنگاران درباره این دیدار گفت:« گفتگویی با همتای آمریکایی خود درباره تشدید اوضاع اوکراین داشتم با این حال احتمال اعمال تحریم های بیشتر ضد روسیه وجود دارد. »

وی گفت:« در این نشست خطاب به وزیر خزانه داری آمریکا گفتم هر گونه تحریم خارج از راستای وظایفی قرار دارد که ما به عنوان عضو گروه بیست انتظار داریم. »

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا طرف روس یام مثبتی از آمریکا دریافت کرد و آیا موضع دوکشور نزدیکتر شده است، گفت: ما همچنان بر روی مواضع خود هستیم. 

سیلوانوف گفت تنشها در مناسبات میان وزرای دارایی روسیه و آمریکا افزوده شده است و اضافه کرد علت این مسئله بغرنج بودن اوضاع و اعمال تحریم ضد اتباع و شرکت های روس است. وی تاکید کرد تحریم‌های تجاری و مالی به کشورها اجازه نخواهد داد که به اهداف رشد اقتصادی که گروه بیست درباره آنها توافق کرده است دست یابند. 

سیلوانوف گفت هر گونه تحریم اقتصادی، ابعادی منفی در دستیابی به رشد اقتصادی ایجاد خواهد کرد. ما بر این باوریم که شدت گرفتن تحریم ها برای همه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته اثر منفی خواهد داشت. 

بحران در اوکراین پس از رای مثبت مردم کریمه به پیوستن به روسیه شدت گرفته است. "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه و دیگر مسئولان این کشور بارها اعلام کرده اند همه پرسی در کریمه با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل کاملا مطابقت دارد. 

به رغم این مسئله، دولت جدید اوکراین و غرب ادعا می کنند جدا شدن کریمه غیرقانونی است و کریمه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت نمی شناسند. 

کشورهای غربی تحریم های هدفمندی بر شماری از مسئولان روسیه و کریمه اعمال کرده اند با این حال مسکو نیز اقدامات تلافی جویانه ای صورت داده است. غرب روسیه را با تحریم های اقتصادی تهدید کرده است مگر اینکه روسیه سیاست خارجی خود را تغییر دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار