معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نصب سیستم تگرگ‌زدایی با هدف کاستن از خسارت وارده و هشدار سریع به باغداران بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه پیشگیریاز عوامل قهری اظهار داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل همه ساله در اوایل بهار با پدیده سرمازدگی و تگرگ روبه‌رو است، ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست نسبت به حل مشکلات و نارسایی‌ها و جبران خسارت وارده اقدام ضروری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل نیاز ضروری به نصب سامانه تگرگ‌زدایی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش خسارت در بخش‌های زراعی و باغی دارد، یادآور شد: لزوم افزایش ایستگاه‌های هواشناسی و ایجاد سامانه راداری از جمله ضروریات این بخش است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم و جلوگیری از خسارات قابل توجهی که سالانه از بارش تگرگ به بخش کشاورزی وارد می‌شود، با نصب و راه‌اندازی سیستم تگرگ‌زدایی می‌توان بخشی از خسارات وارده را کاهش داد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل مدیریت زمان را در کاهش بلایای طبیعی و خسارت ناشی از تگرگ، سیل و خشکسالی را مهم اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی مطلوب می‌توانیم شرایط نامناسب جوی آب و هوا در استان اردبیل را هنگام بروز حوادث و خشکسالی مدیریت کرده و با انجام اقدامات پیشگیرانه از وارد شدن خسارت به محصولات زراعی و باغی جلوگیری کنیم.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: حفظ امنیت جانی مردم در برابر حوادث احتمالی گوناگون به عنوان یک وظیفه مهم باید بیش از پیش مورد توجه جدی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

معاون امور عمرانیاستاندار اردبیل در ادامه تنها راه مقابله با خسارات و تلفات را اجرای طرحهای مدیریت بحران در سطح استان با مشخصات فنی و رعایت موارد استاندارد و ایمنی در ساخت و سازها اعلام کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، نصب ، سیستم ، تگرگ ، زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.