وزیر نیرو گفت: صنعت برق یک صنعت پیشرو است و شرکتهای برق منطقه ای خراسان رضوی در این صنعت موفقیت های چشمگیر و ارزشمندی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حمید چیت چیان در مراسم بهره برداری از پروژه های شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: واحد دیسپاچینگ برای اهالی صنعت برق اهمیت ویژه ای دارد و کمتر صنعتی این گونه مرکز فرماندهی متمرکزی وجود داشته که تمامم اجزای آن یک جا باشد و فرماندهی شود.

وی ادامه داد: در چند نقطه کشور علاوه بر این استان هم واحدهای دیسپاچینگ شکل گرفته و با نرم افزار طراحی شده توسط صنعتگران ایرانی راه اندازی شده است.

چیت چیان با اشاره به اشکالاتی که در واحدهای دیسپاچینگ کشورهای دیگر رخ داده افزود: به دلیل راه اندازی سیستم پی ام یو در این صنعت این واحد در کشور ما از آرایش خوبی برخوردار است و همین امر باعث می شود مدیران این صنعت از مشکل پیش امده خیلی زود مطلع شوند و اقدامات لازم را به انجام برسانند.

وزیر نیرو در رابطه با توسعه بهره گیری از انرژی خورشیدی گفت: استفاده از این انرژی نیاز به مصرف سوخت های فسیلی را کاهش می دهد، با احداث نیروگاههای خورشیدی در کنار نقاط مصرف 25 درصد تلفات شبکه و صرفه جویی مصارف نیروگاههای حرارتی را شاهد هستیم و همچنین از آلودگی محیط زیست هم جلوگیری می شود.

وی با تاکید به نامگذاری سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ تصریح کرد: ما باید بهره گیری از این شعار فرهنگ استفاده درست از انرژی های پاک را گسترش دهیم.

چیت چیان ادامه داد: با بستر هایی که مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ی سال های 92_93 ایجاد شده، می توانیم این ظرفیتها را در کشور توسعه دهیم.

وی گفت: همچنین با استفاده از بند 19 بودجه سال 92، 920مگاوات قرارداد با بخش خصوصی برای ساخت نیروگاههایی که انرژی های تجدید شونده تولید می کنند، بسته ایم.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: صنعت ، برق ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.