مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: 70درصد از تولید گندم پارسال از بذرهای داخلی بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در شیراز با تاکید بر استفاده از بذر گواهی شده در تولید گندم بیان کرد: با توجه به صرف هزینه‌های سنگین و گران‌بهایی مانند آب برای تولید این‌گونه محصولات، می‌توان با استفاده از بذر گواهی شده درآمد و تولید را افزایش داد.

صفایی از مسوولان جهاد کشاورزی خواست که زمینه‌ای را فراهم کنند تا بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس در بودجه سال 93 تلاش جدی برای آبیاری تحت فشار داشته است افزود: در این قانون علاوه بر اینکه اعتبارات این بخش افزایش داده شده است تسهیلاتی نیز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

صفایی ادامه داد: برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی در سال‌های گذشته به صورت تصاعدی بوده است که ادامه همین روند امکان کشت و کار و به دنبال آن سکونت و زندگی از نسل‌های آینده را می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه کشاورزی در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به خود دیده است افزود: خشکسالی از جمله زمینه‌های مشکل‌دار شدن تولید کشاورزی بوده که در کنار آن برخی سوء‌ تدبیرها نیز این مشکلات را دوچندان کرده است.

حسین صفایی همچنین آسیب‌های دوره پردرآمدی حاصل از فروش نفت در سال‌های گذشته را افزایش واردات محصولات غذایی از جمله میوه دانست و گفت: در دو سال گذشته نزدیک به سه برابر واردات محصولات کشاورزی داشته‌ایم، در حالی که بخش‌هایی از آن می‌توانست زیرساخت‌های کشاورزی کشور را آماده کند و رونق دهد.

این مسوول بد اجرا شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را دیگر عامل آسیب به بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: عکس آثار مثبتی که در قانون برای آن در نظر گرفته شده بود اتفاق افتاد. مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال به‌ نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: همگی باید با درک مشترک از مشکلات، اراده در حل آنها را داشته باشیم که این موضوع با عزم مردم و مدیریت مسوولان محقق می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تولید ، گندم ، کشور ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.