شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد ناتو برای محافظت از اوکراین اقدام می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد ناتو برای محافظت از اوکراین اقدام می کند.

به گزارش این شبکه، مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اعلام کردند در حال بررسی اقدام نظامی به علت مسئله اوکراین نیست اما برای محافظت از متحدانش گامهایی بر می دارد.

پرس تی وی به ماهیت این اقدامات و جزییات بیشتر اشاره ای نکرد.

"آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه در جریان سفر به بلغارستان اعلام کرد روسیه باید نیروهای خود را از مرز اوکراین عقب بکشد و وارد گفتگوی صادقانه با غرب شود.

، ناتو روز پنجشنبه تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که بنابر اعلام این سازمان، نشان می‌داد روسیه 40 هزار نیرو را به همراه با تانک، خودروی زرهی، توپخانه و هواپیما نزدیک مرز اوکراین مستقر کرده است. این نیروها آماده اقدام هستند.

راسموسن همچنین با اعلام اینکه اعضای ناتو درباره اقدام نظامی در خصوص اوکراین گفتگو نمی‌کنند، افزود این سازمان اقداماتی را به منظور دفاع موثر از شرکای خود اتخاذ خواهد کرد.

بلغارستان، متحد نزدیک مسکو در جریان جنگ سرد، 10 سال پیش به ناتو و در سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست.

از زمان آغاز مناقشه بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، بلغارستان در رزمایش دریایی با حضور یک ناو جنگی آمریکایی در دریای سیاه شرکت کرده و میزبان مانورهای نظامی با مشارکت نیروهای آمریکایی در خاک خود بوده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: ناتو ، اعلام ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار