معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : 17 درصد دانشجویان کشور در رشته های مرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال تحصیل هستند و ایجاد 20 هزار شرکت دانش بنیان برای اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه پیش بینی شده است.

مرتضی براری در حاشیه جلسه مدیران شهرستان سیرجان و کارشناسان مخابرات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : برای ایجاد و توسعه ی شرکت های دانش بنیان زمینه و امکانات مناسبی شامل وام های کم بهره ، تسهیلات و بودجه لازم توسط وزارتخانه با کمک مجلس اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از نظر زیر ساخت های ارتباطی در کشور پیشرو است خاطرنشان کرد : نخستین مترو اینترنت و شبکه باند وسیع کشور در استان کرمان ایجاد شده است و تا 2ماه آینده دیتا سنتر نیز در این استان افتتاح می شود.

براری تصریح کرد : همه روستاهای بالای 20 خانوار استان کرمان امسال زیر پوشش ارتباطی قرار می گیرند ودر این راستا 65 روستای استان تا دو ماه آینده زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد : مشکل پوشش دهی تلفن های همراه نیز در حال بررسی است تا رفع شود .

در این جلسه شهباز حسن پور ، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از زیر پوشش ارتباطی قرار گرفتن همه روستاهای کمتر از 20 خانوار شهرستانهای سیرجان و بردسیر تا ابتدای شهریور امسال خبر داد و افزود :برای ایجاد و تاسیس شرکت های دانش بنیان و ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان،وام های با بهره 4 درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

همچنین در این جلسه از خدمات سیاوش شهرزاد مسئول مخابرات سیرجان تجلیل و سعید هنری به عنوان مسئول جدید معرفی شد./س

برچسب ها: ارتباطات ، روستا ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.