رییس کشوری سازمان پناهندگی نروژ : کمک های دولت و ملت ایران به آوارگان خارجی در سه دهه اخیر بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، رییس کشوری سازمان پناهندگی نروژ در حاشیه بازدید از مهمانشهر مهاجرین خارجی سمنان گفت :کمک های دولت ایران به پناهندگان خارجی بسیار بیشتر از کمک های مجامع بین المللی است و کمک های جهانی به این پناهجویان باید افزایش یابد.

روبرتو ویلاسکستوروز با اشاره به بازدید خود از وضعیت پناهجویان در 20 کشور جهان خاطرنشان کرد: کمک های دولت و ملت ایران به آوارگان خارجی در سه دهه اخیر بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است و ایران نقش برجسته ای در این امر انسان دوستانه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پناهندگی بهترین گزینه برای ملتها نیست به وجود بیش از یک میلیون پناهنده خارجی در ایران اشاره کرد و متذکر شد: ایران با شرایطی که گفتم بهترین کشوری است که می توان در آن پناهنده شد.

ویلاسکستو در خصوص وضعیت مهمانشهر مهاجرین خارجی سمنان نیز خاطرنشان کرد: این مکان یک اردوگاه نیست بلکه یک روستای افغان با شرایط بسیار خوب است.

وی با اشاره به خدمت دوساله خود در افغانستان گفت: شرایط این مهمانشهر از بسیاری روستاهای افغانستان بهتراست و من تحت تاثیر این خدمات و امکانات قرار گرفتم.

این مسوول امور پناهندگی نروژ با تاکید بر اینکه نیازهای پناهندگان خیلی زیاد است و با تشکر از خدمات دولت و مردم ایران به پناهندگان افغان از دولت و مردم ایران خواست این کمک ها تا زمان بهتر شدن شرایط افغانستان پایدار بماند.

وی در خصوص فعالیت سازمان پناهندگی نروژ در ایران گفت: این سازمان در شهرهای مختلف از جمله سمنان، قم ، البرز و کرمان پروژه هایی دارد که در حال اجراست.

وی آموزش، بهداشت و درمان، کمک و مشاوره حقوقی، بهداشت فردی، آب و فاضلاب و تامین امرار معاش را از حوزه های تحصصی فعالیت این سازمان برشمرد گفت: بودجه اجرای این طرحها از طریق وزارت امور خارجه نروژ، اتحادیه اروپا، استرالیا و ... تامین می شود.

رییس کشوری سازمان پناهندگی نروژ گفت: سال قبل میلادی پروژه های در دست اجرا سه میلیون دلار نیاز داشت که توانستیم بخشی از آن را تامین کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.