مدیر گروه بیمه کشاورزی استان آذربایجان شرقی، از پرداخت غرامت پیش از موعد مقرر محصولات 100 درصد خسارت دیده در اثر سرما در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مکاری، در حاشیه جلسه بررسی وضعیت باغات خسارت دیده از سرما در شهرستان اهر  گفت: کشاورزانی که محصولات آنها 100 درصد خسارت دیده است و تحت پوشش بیمه است غرامت آنها پیش از موعد مقرر پرداخت خواهد شد.

وی، افزود: پرداخت غرامت سایر محصولات نیز که در صد آنها پایین است پرداخت غرامت خسارت بر اساس آیین نامه و دستورالعمل به 20 روز مانده به برداشت محصول بعد از بررسی میانگین تولید و تعیین درصد خسارت موکول می شود.

مدیر گروه بیمه کشاورزی استان آذربایجان شرقی،با بیان اینکه بر اساس آمار خسارت محصولات زراعی ناشی از سرما کمتر از باغات است افزود: در استان آذربایجان شرقی 38 هزار هکتار باغ تحت پوشش بیمه است که اغلب آنها در اثر سرما خسارت دیده است.

وی، گفت: علاوه بر محصولات، تنه درختان گردو، زردآلو، بادام و سیب نیز بیمه می شود که کشاورزان در هنگام بیمه کردن محصولات خود به این مورد نیز توجه ویژه ای بکنند.

مدیر گروه بیمه کشاورزی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از لحاظ بیمه کردن محصولات زراعی جزء استان های برتر است افزود: 38 هزار هکتار باغات و بیش از 154 هزار هکتار مزارع در استان آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه است.

به گفته مکاری، در فصل زراعی سال گذشته 77 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به کشاورزان استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: در بیش از 8 هزار هکتار باغ و همچنین زمین های زراعی شهرستان اهر به محصولات باغی و زراعی خسارت وارد شده است.

وی، افزود: خسارت برآوردشده بیش از 173 میلیارد تومان است که امیدواریم مسئولان بیمه در کمترین زمان نسبت به جبران خسارت اقدام کنند.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: در اثر سرما نه تنها محصولات کشاورزی بلکه درختان نیز خسارت دیده است که بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده است درختانی که آسیب دیده است نهال در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

به گفته صدیقی، 90 درصد از محصولات کشاورزی در شهرستان اهر تحت پوشش بیمه است./س
 
 
 
برچسب ها: پرداخت ، غرامت ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.