مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: 21 هزار هکتار از باغات استان اردبیل بر اثر سرمازدگی بهاره خسارت دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی اسلامی امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان کوثر اظهار داشت: به دلیل سرمای بی‌سابقه در نیمه اول فروردین ماه و بارش سنگین برف و کولاک اکثر باغات استان اردبیل به ویژه محصولات بهاره آسیب دیده‌اند به طوریکه بیشترین خسارت به باغات مشگین‌شهر، کوثر و خلخال وارد شده است.

وی با یادآوری اینکه با برآورد انجام شده میزان خسارت بیش از 600 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: ما قرار است کل خسارت وارده به همراه وضعیت باغداران و زارعان را در قالب فرم‌های تعیین شده، تهیه کرده و تقدیم هیئت دولت کنیم تا رئیس جمهور به صورت ویژه نسبت به پرداخت و جبران خسارت وارده به باغداران دستور لازم را صادر کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خاطر نشان کرد: در روستای نمهیل خلخال و به وسعت یک‌هزار و 400 هکتار باغات سرسبز این منطقه خسارت دیده‌اند به طوریکه 72.5 میلیارد تومان خسارت به باغداران این منطقه وارد شده است.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه بخشی از این خسارت از طریق صندوق بیمه براساس تفاهمنامه با باغداران پرداخت می‌شود، افزود: باغدارانی که محصولات خود را بیمه نکرده‌اند باید منتظر تصمیم‌گیری نهایی باشند تا در صورت تأمین منابع اعتباری از تسهیلات بانکی و تمدید وام استفاده کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.