یک روانشناس گفت: ایجاد دلبستگی جداگانه به هر یک از کودکان دوقلو هر قدر هم فرایندی طولانی داشته باشد، امری حیاتی است.

اعظم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: رابطه فرزندان دوقلو با هم هرگز نمی‌تواند جایگزین رابطه هر یک از والدین با هر یک از کودکان شود.  
 
به غیر از نیاز هر یک از فرزندان دوقلو به ارتباط با والدین، والدین هم احتیاج دارند که با هر یک از فرزندان شان پیوند عاطفی عمیق احساس کنند.  
 
وی افزود: اغلب والدین دلبستگی شدید و جداگانه به هریک از دو کودک پیدا می‌کنند والدین دوقلوها معمولا به دو طریق به هر یک از دوقلوها به طور جداگانه تعلق خاطر میِ‌‌یابند ممکن است به یکی از آنها پیش از دیگری دلبسته شوند یا ممکن است ابتدا به فرزندان دوقلو به عنوان یک واحد، احساس نزدیکی کنند و بعد به هر یک از آنها به طور مستقل دل نبندند.
 
وی اظهار داشت: بعضی از والدین به کودک مظلوم یعنی یکی از دوقلوها که به هر دلیل کمتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد، احساس نزدیکی بیشتری می‌کنند. کودک مظلوم معمولا کودکی است که با توجه بیشتری طلب می‌کند، پس ناچارند زمان بیشتری برای ارتباط با او صرف کنند.
 
ذوالفقاری در پایان خاطر نشان کرد: والدین در تکوین روابط بین دوقلوها نقش اساسی دارند. پدر و مادر تصمیم می‌گیرند که آنها را چه بنامند، لباسها و اسباب بازیهایشان را والدین انتخاب می‌کنند گاهی آنها را از هم جدا می‌سازید یا در کنار هم نگه می‌دارند والدین را رفتار متناسب با خصوصیات فردی هر کدام از دوقلوها می‌توانند در رشد مناسب آنان گام‌های موثری بردارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، دقلو ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار