پلیس آتن امروز اعلام کرد یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل بانک مرکزی یونان منفجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، پلیس آتن روز پنجشنبه اعلام کرد یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل بانک مرکزی یونان منفجر شد. براساس اطلاعات اولیه در این انفجار به کسی آسیبی نرسید.

براساس اطلاعات اولیه ، ساعت 2 و 55 دقیقه به وقت گرینویچ خودرویی که در مقابل ساختمان بانک مرکزی یونان و نزدیک دفتر گروه سه جانبه کمک کنندگان مالی یونان (اتحادیه اروپا ، بانک مرکزی اروپا ، صندوق بین المللی پول) پارک شده بود ، منفجر شد.

بنا بر اعلام پلیس ، خودروی منفجر شده یک خودروی سرقتی نیسان بود که 75 کیلوگرم مواد منفجره در آن جاسازی شده بود. 

این منبع گفت در این انفجار که خساراتی به بار آورد ، به هیچ کسی آسیبی نرسید.

وی افزود فردی یک ساعت پیش از انفجار به پایگاه اینترنتی خبری زوگلا و روزنامه افیمریدا تماس گرفته بود و آنها نیز پلیس را در جریان این خبر قرار دادند.

این انفجار ساعاتی پیش از بازگشت یونان به بازار اوراق قرضه ، برای نخستین بار پس از کمک های مالی بین المللی در سال 2010 ، به علت بحران بدهی های این کشور صورت گرفت.

به گفته منبعی دولتی ، عملیات بازگشت یونان به بازار اوراق قرضه که ماهها است آماده سازی شده ، به ارزش دو و نیم میلیارد یورو اوراق قرضه است و موفقیت آن که بر مبنای اعتماد سرمایه گذاران است ، مرحله ای سیاسی و اقتصادی برای دولت ائتلافی محافظه کار-سوسیالیست آنتونیس ساماراس به شمار می رود.

روز جمعه نخست وزیر یونان با آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان در آتن دیدار می کند. 

این دومین سفر وی به یونان از زمان آغاز بحران اقتصادی این کشور است.
حملاتی که معمولا قربانی ندارد و نهادهای اقتصادی و سیاسی در آن هدف قرار می گیرند ، در یونان رایج است و عموما به جنبش هرج و مرج طلب نسبت داده می شود و سازمان های مربوط به این جنبش ها غالبا مسئولیت این حملات را بر عهده می گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار