مدير برنامه خلع سلاح در انستيتوی بين‌المللی مطالعات استراتژيک در گفتگو با ارگان سازمان سیا تاکید کرد دو طرف در این دور از مذاکرات بسیار جدی بودند.وی گفت:من به آینده مذاکرات خوشبینم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "فیتزپاتریک" در گفتگو با رادیو فردا تاکید کرد:دنبال کردن مذاکرات هسته ای با ایران با چنین فشردگی، مثبت است و دو طرف مذاکرات بسیار جدی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اظهار نظر درباره پیشرفت واقعی بسیار دشوار است و مذاکره کنندگان با مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت:آمریکا و متحدانش به دنبال محدودیت هایی جدی در برنامه غنی سازی ایران هستند. همچنین می خواهند که تغییراتی در رآکتور اراک ایجاد شود و مدت زمان برای این محدودیت ها را بیست سال اعلام کردند.

وی در ادامه افزود:اما از سوی دیگر ایران نمی خواهد محدودیت های زیادی بر برنامه هسته ای اش اعمال شود و در مسائل نظامی نیز مذاکره نمیکند و این ممکن است باعث مشکلاتی شود.

 مدير برنامه خلع سلاح در انستيتوی بين‌المللی مطالعات استراتژيک درباره احتمال توافق دوطرف ظرف 6 ماه گفت:من به طور کلی به دیپلماسی و به این که طرف ها به گفت وگو ادامه خواهند داد، خوشبینم و اگر در پایان این شش ماه به توافق دست نیابند،  توافق می کنند که این زمان را برای خریدن زمان، تا شش ماه دیگر تمدید کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار