شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز چهارشنبه در پکن با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد و از دو کشور خواست الگویی جدید از رابطه نظامی ایجاد کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ رئیس جمهور چین گفت:« روابط نظامی بخش مهمی از روابط چین - آمریکا است و دو طرف باید الگویی جدید از رابطه نظامی در چارچوب برقراری نوعی جدید از روابط بین دو کشور بزرگ، ایجاد کنند ».
شی جینپینگ نشست ژوئن گذشته خود با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را که طی آن آنها موافقت کردند نوع جدیدی از روابط بین دو کشور بزرگ را بر اساس احترام متقابل و همکاری های برد - برد برقرار کنند، یادآور شد.
روسای جمهور دو کشور از آن زمان دو بار، به ترتیب در سن پترزبورگ طی نشست سران گروه بیست و در لاهه طی نشست سران امنیت هسته ای، دیدار کرده اند.
رئیس جمهور چین گفت آمریکا و چین از حوزه گسترده تری برای همکاری بر اساس چشم انداز بین المللی پیچیده کنونی برخوردارند.
شی جینپینگ با اشاره به اصول عدم مناقشه و عدم رویارویی، احترام متقابل و همکاری برد - برد، از دو طرف خواست همکاری های عملگرایانه را در زمینه های مختلف تقویت کنند، اختلافات و مسائل حساس را به طور موثر و کارامدی مدیریت کنند تا این که نوع جدید روابط کشورهای بزرگ بین چین و آمریکا در مسیر درست حرکت کند.
هیگل گفت هدف از سفر وی به چین، تقویت الگوی جدید روابط نظامی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ رئیس جمهور چین از آن حمایت کرده اند. دو طرف مذاکراتی مثبت و سازنده داشته اند.
هیگل خاطر نشان کرد رابطه چین - آمریکا برای توسعه جهان در قرن بیست و یکم ضروری است.
وی تمایل خود را برای افزایش گفتگو و اعتماد متقابل به منظور پیشبرد روابط دو جانبه و روابط نظامی ابراز کرد.
شی جینپینگ و هیگل همچنین در خصوص شبه جزیره کره تبادل نظر کردند.
هیگل روز دوشنبه برای دیداری چهار روزه از چین وارد این کشور شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار