نماینده سابق آمریکا در سخنانی اظهار داشت : تصمیم کاخ سفید برای حمله نظامی به خاک سوریه بر اساس اطلاعاتی ساختگی بوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ دنیس جان کاسینیچ ،‌ نماینده سابق کنگره آمریکا در گفتگویی با خبرگزاری روسی "‌ریانووستی"‌ درباره عملکرد کاخ سفید در سوریه گفت :  بدنبال اتهامی که اوباما به بشار اسد ،‌رئیس جمهور سوریه مبنی بر استفاده وی از گاز شیمیایی سارین علیه سوری ها وارد کرد تعدادی از نیروهای ناشناس به دستور آمریکا در نزدیکی مرزهای آبی و هوایی سوریه مستقر شدند تا به خاک این کشور حمله کنند . 

وی افزود :‌اوباما یک بار خط قرمز آمریکا در سوریه را عنوان کرده بود . وقتی وی ادعا کرد که اسد از گاز سارین استفاده کرده و خط قرمز در این کشور نادیده گرفته شده ،‌ وی تصمیمی قطعی برای آغاز جنگی دیگر از سوی واشنگتن و در خاورمیانه بدون کسب اطلاعات موثق و دقیق داشت . 

وی پس از عقب نشینی از موضع خود به توخالی بودن اطلاعاتی که از این حادثه داشت ،‌ پی برد . شاید پیشتر نیز از این موضوع خبر داشته و علت عقب نشینی اش در انتها نیز همین بوده است  . این وقایع در آگوست سال  2013 رخ داد و بلافاصله پس از انتشار خبر استفاده از گاز شیمیایی سارین در نزدیکی دمشق رسانه های غربی به تشویق واشنگتن برای حمله نظامی پرداختند . 

نماینده سابق کنگره و نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سالهای 2004 و 2008 در ادامه تصریح کرد ‌:‌ هفته گذشته "‌سیمور هرش "‌خبرنگار کهنه کار و برجسته آمریکایی با انتشار گزارشی از حقیقت عملکرد واشنگتن در سوریه نشان داد که حمله شیمیایی رخ داده در آگوست سال گذشته در نزدیکی دمشق توسط تروریستها و شورشیان مسلح انجام گرفته و دستور اجرای آن نیز توسط ترکیه صادر گردیده است . 

به گفته "هرش" ، هدف از این حمله شیمیایی آماده شدن شرایط برای آغاز حمله نظامی آمریکا به خاک سوریه بوده است . در واقع  آمریکا بهانه مناسب برای آغاز تجاوزی دیگر را نیاز داشته و ترکیه این کمک را به واشنگتن اهدا کرده بود . 

کاسینیچ گزارشات منتشر شده توسط "‌هرش " را باارزش و مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد :‌ کشورهای زیادی به روش های مختلف از جمله کمک های مالی ،‌ تسلیحاتی و روانی و اعزام نیروی مسلح برای جنگیدن بر ضد دولت سوریه در این نبرد شرکت دارند . 

این کشورها عمدتا از سوی آمریکا مورد ترغیب قرار گرفته اند . بنابراین نمی توان گفت که دولت آمریکا از دخالت تروریستها در حمله شیمیایی در نزدیکی دمشق بی خبر بوده است . بلکه ترجیح داده است که بهانه ای مناسب برای حمله جدید خود بدست آورد . مقابله با قدرت و نفوذ روسیه و ایران نیز یکی دیگر از اهداف آمریکا به شمار می آید . 

وی در انتها  خاطرنشان کرد : در ماه سپتامبر مسکو موفق شد در توافق با واشنگتن ،‌اوباما را از حمله نظامی به خاک سوریه منصرف سازد . در مقابل سوریه نیز متعهد شد تسلیحات شیمیایی خود را زیر نظ نمایندگان مخصوص سازمان ملل منهدم سازد . 


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار