رییس کل بیمه مرکزی گفت: کمبودهای جدی صنعت بیمه، وجود نیروی انسانی متخصص و کارآموخته به تعداد کافی و مورد نیاز است که دوره های آکادمیک و آموزش های حرفه ای بین المللی را دارا باشند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بيمه مرکزي ، محمد ابراهیم امین در دیدار با پذیرفته شدگان دوره سه ماهه زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز گذراندن دوره های حرفه ای بیمه، افزود: نخبه گزینی و تربیت نیروی متخصص برای اداره صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است و باید برای تربیت مدیران و کارشناسان صنعت بیمه، آموزش های فنی و تخصصی همکاران در قالب یک برنامه آموزشی سنجیده برنامه ریزی می شد که این کار انجام شده و این جلسه برای معرفی این برنامه آموزشی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از فعالان صنعت بیمه از دانش عمیق و کافی در خصوص پیچیدگی ها و ریزه کاری های این صنعت برخوردار نیستند، تصریح کرد: سرمایه گذاری اصلی ما در صنعت بیمه باید به آموزش نیروها معطوف شود و بیمه مرکزی با طرح برنامه آموزشی شامل پیش دوره زبان انگلیسی؛ دوره مقدماتی دیپلم حرفه ای و دوره نهایی کارشناس حرفه ای با همکاری یکی از مؤسسات آموزش بین المللی بیمه از مالزی، قرارداد امضا کرده است و با تشکیل آزمون میان کارشناسان جوان(کمتر از 35 سال) و دارای مدرک از دانشگاههای معتبر، دوره مقدماتی زبان انگلیسی را برگزار کرد که اکنون پذیرفته شدگان این دوره وارد دوره فشرده آموزش بیمه ای 6 ماهه می شوند.

این برنامه آموزشی تا سطوح عالی تر برای تمام همکاران توانمند، باهوش و مستعد بیمه مرکزی و با تعمیم به سایر شرکت های بیمه اجرا خواهد شد تا طی یک دوره پنج ساله حداقل 300 نفر کارشناس حرفه ای بیمه در سطح جهانی آموزش داده شود.

به گزارش روابط کل روابط عمومی بیمه مرکزی، بیمه مرکزی با سرمایه گذاری در آموزش تخصصی همکاران و صرف هزینه، در صدد تقویت بدنه کارشناسی صنعت بیمه با معیارها و استانداردهای بین المللی است.

در ابتدای این نشست، غدیر مهدوی سرپرست پژوهشکده بیمه آغاز دوره های آموزشی در این سطح را پس از خاتمه دوره زبان انگلیسی یک اتفاق مهم دانست و از توجه ویژه رییس کل بیمه مرکزی به بحث سرمایه گذاری در حوزه آموزش قدردانی کرد.

شایان ذکر است در این جلسه اعضای هیات عامل نیز حضور داشتند و برگزیدگان دوره تخصصی زبان انگلیسی که آماده شرکت در دوره های تخصصی بیمه از اردیبهشت ماه می باشند، نیز به طرح پرسش ها و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نخبه گزینی ، صنعت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار