سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در عرصه سلامت، بنیان مستحکمی برای ارتقاء شاخص های بهداشتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ای مانند سیستان و بلوچستان است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر منصور شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری همواره خدمت رسانی مناسب به قشر  ضعیف جامعه و مناطق محروم کشور بوده است گفت: ایشان به خصوص در حوزه سلامت تاکید کرده اند که نظام سلامت کشور باید به گونه ای برنامه ریزی کند که بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در سیاست های ابلاغی بسیار خودنمائی می کند نمود یافتن آثار آن در سطح جامعه بخصوص در بین محرومان جامعه است.

 وی افزود: با اجرای صحیح و دقیق این ابلاغیه در گام اول علاوه بر کاهش سهم پرداختی مردم در بخش های مختلف بهداشت و درمان، خدمات بیمه ای نیز افزایش می یابد که این امر در صورتی که با تغییر بهینه خدمات دهی در بیمارستان ها همراه شود نقش بسزایی در ارتقاء رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.

وی گفت: به طور یقین اجرای دقیق تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، می تواند مشکلات بنیادین نظام سلامت را که مدت ها دغدغه خدمتگذاران مردم در این عرصه بود برطرف نماید.

وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان سربازان این آب و خاک در عرصه بهداشت و درمان کشور، با گام هایی استوار و قاطع و بیش از پیش در جهت اجرائی شدن منویات مقام عظمای ولایت حرکت خواهیم کرد تا قویتر از گذشته حافظ سلامت هم استانی هایمان باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار