برنامه "اقتصاد در نهج البلاغه" خطبه 105 نهج البلاغه را با موضوع چگونگي حركت در مسیر عدالت، تحقق امنیت، تامین رفاه و زمینه سازی تربیت انسانی در جامعه با توجه به شاخصه هاي اقتصادي بررسی می‌کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد ؛ برنامه "اقتصاد در نهج البلاغه" پنجشنبه 21 فروردين ماه در بررسي خطبه 105 نهج البلاغه با موضوع  چگونگي حركت در مسیر عدالت، تحقق امنیت، تامین رفاه و زمینه سازی تربیت انسانی در جامعه  با توجه به شاخصه هاي اقتصادي برروي آنتن راديو اقتصاد مي رود.

نظر و مشى اميرالمؤمنين عليه‏السلام در اقتصاد و در امور ديگر جامعه همان مغز و محتواى نظريه اسلام و قرآن و همان مشى و سنت نبوى است و با توجه به اين که اسلام به اقتصاد کلان به معناى جريان مالى و ثروت‏ها در سطح جامعه به چشم يکى از ارکان سلامت و بقاء جامعه و سعادت مردم (در صورت سلامت اقتصاد) و يکى از عوامل سقوط و نابودى جامعه و مردم آن، در صورت ناسالمى اقتصاد مى نگرد  در برنامه "اقتصاد در نهج البلاغه" پس از بررسي اقتصاد مقاومتي با نگاهي به خطبه 105 اين كتاب ارزنده به موضوع "اقتصاد در جامعه" پرداخته مي شود.

نوشته ‏اند كه امام اين سخنرانى را 5 روز پس از بدست گرفتن قدرت سياسى كشور در آخر ذى الحجّه سال 35 هجرى ايراد فرمود.

يكي  از راهکارهای مهم حفظ نظام دینی و بقای آن عملکرد مطلوب آن و حل مشکلات جامعه در عرصه های مختلف بر اساس مبانی اصیل اسلامی است كه موفقیت و عدم توفیق این نظام، در نوع نگاه جهانیان به اسلام به عنوان دینی که داعیه جامعیت و حکومت جهانی دارد، تاثیر فراوان دارد; از این رو بر رهبران، کارگزاران، نخبگان و آحاد مردم لازم است تا سعی بلیغ خود را برای موفقیت هر چه بیشتر حکومت اسلامی مبذول دارند.

از تعابیر حضرت علی علیه السلام این گونه استفاده می شود که حکومت وقتی می تواند مسیر رسیدن به کمال را راهنما باشد که خود در مسیر عدالت، تحقق امنیت، تامین رفاه و زمینه سازی تربیت انسانی، گام بردارد; در غیر این صورت، نه تنها وسیله ای برای نیل جامعه به سوی اهداف عالی نیست، بلکه به مانعی بزرگ برای رشد بشر تبدیل می شود كه سیری در تاریخ حکومت های مختلف، مؤید این ادعاست.

از دیدگاه نهج البلاغه، عدالت، امنیت، رفاه و آسایش و تربیت، مهم ترین اهداف حکومت به شمار می رود كه در برنامه "اقتصاد در نهج البلاغه" با حضور" حجت الاسلام  حسن علي اكبري" اين موضوع كارشناسي مي شود.

گفتني است،" اقتصاد در نهج البلاغه "پنجشنبه 21 فروردين ماه ساعت 19:00 به مدت 30دقيقه و به همت گروه خدمات و تجارت شبكه راديويي اقتصاد برروي موج اف ام رديف98مگاهرتز پخش مي‌شود.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار