یزد/

راه‌آهن يزد روزانه پذيراي 15 هزار مسافر نورزي /رشد تردد مسافر نوروزی از راه آهن

مدیر کل راه آهن یزد امروز در جمع خبرنگاران با شاره به میزان تردد مسافر از پایانه ریلی استان گفت: روزانه 27 قطار مسافربري در حوزه اين اداره كل تردد دارد كه هفت قطار از اين تعداد از مبدا يزد و مابقي عبوري و از اين اداره كل ترانزيت مي‌شوند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

دهقانپور تعداد مسافران جابه‌جا شده در اين قطارها را روزانه 15 هزار مسافر ذكر كرد كه اين رقم در مورد قطارهاي از مبدا يزد به حدود چهار و 500 نفر مي‌رسد.

وي از اقدامات صورت گرفته براي جلب رضایت مسافران در ایام نوروز به استقرار روحانی در راه‌اهن يزد براي پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران و نيز فعاليت تمام وقت رمپ برقي اين ايستگاه در طول اين ايام اشاره كرد.

دهقان‌پور همچنين با اشاره به خدمات ارائه شده در ترمينال‌هاي ورود و خروج اين اداره كل، به سرويس‌دهي 9 نمازخانه و مسجد به صورت شبانه‌روزی در اين ايستگاه‌ها براي رفاه مسافران اشاره كرد.

وي در مورد قطارهاي ز مبدا يزد نيز گفت: استان يزد روزانه با سه قطار قريب دو هزار و 200 مسافر را در مسير يزد – تهران جابه‌جا مي‌كند، همچنين هر يك روز در ميان حدود 500 مسافر را بري پابوس امام هشتم(ع) به مشهد مقدس منتقل مي‌كند.

وي با اشاره ظرفيت‌سازي روزانه 1400 نفر در قطارهاي عبوري براي مسافران يزد، عنوان كرد: 20 روز ايام نوروز راه‌اهن استان با بهره‌گيري از 80 درصد ظرفيت اسمي قطارهاي موجود، تعداد 75 هزار و 500 مسافر نوروزي را جابه‌جا كرده است.

مدير كل راه‌اهن استان يزد همچنين با بيان اين كه اين اداره كل 40 درصد از كل بار راه‌اهن كشور ار جابه‌جا مي‌كند، اظهار كرد: در سال گذشته راه‌اهن يزد در مجموع 15 ميليون و 370 هزار تن بار را تخليه و بارگيري كرده است كه از اين ميزان دو ميليون تن بار تخليه و مابقي از استان بارگيري شده است.

دهقان‌پور يادآور شد: راه‌اهن استان در بخش حمل بار حتي در ايام تعطيلات نوروز با تمام توان فعاليت داشته است به نحوي كه به طور متوسط ركورد بارگيري 520 واگن در روز را ثبت كرده است، ضمن اين كه سعي شده است با ارائه خدمات مناسب رفاه حال مسافران نيز تامين شود/س
برچسب ها: تردد ، مسافر ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.