رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: این بنیاد در سطح ملی با ایجاد سازوکارهای مشخص، ضمن انجام تصمیم گیری های لازم و ابلاغ مصوبات، وظیفة نظارت بر تحقق اهداف سند و ارزیابی پیشرفت کار را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،ادیبی گفت: این سند در چارچوب اصول و ارزشهای اسلامی، رهنمودهای بنیان گزار کبیر جمهوری اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب و قانون جمهوری اسلامی ایران تدوین و هماهنگ با سیاست کلی نظام و سایر اسناد بالادستی تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه نخبگان در چارچوب ارزش های اسلامی و ایرانی فرصت رشد و شکوفایی حداکثری را بر پایه تنوع استعدادها و توانمندی های خود به دست می آورند، افزود: این امر منجر به حل مسائل جامعه، تدبیر امور و تحول در  آن خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان،با بیان اینکه این سند با استفاده از روش چرخش سیاستگذاری ضمن تعریف مفاهیم مرتبط با نظام نخبگانی و اجتماع نخبگانی تنظیم شده است، اضافه کرد: چشم انداز و اهداف کلان سند تعیین شده با شناسایی مسائل اصلی بیان و ذیل هر راهبرد مجموعه اقدامات ملی مورد نیاز تشریح شده است.

ادیبی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان مؤظف است حداکثر ظرف نه ماه پس از تصویب سند، آیین نامه اجرایی سند، شامل شرح وظایف هر دستگاه اجرایی در قبال سند را با همکاری دستگاه ذیربط تدوین و در صورت نیاز به تصویب مراجع ذی ربط برساند، گفت:تمامی دستگاه های اجرایی مؤظفند در چارچوب این سند، طرحها و برنامه های خود را برای بررسی، یکپارچه سازی و تصویب به بنیاد ملی نخبگان تسلیم کنند.

وی در پایان افزود: این سند مشتمل بر یک مقدمه و سه فصل و پیوست آن، بنا به تفویض شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۲۴۸ مورخ ۱۱/۷/۱۳۹۱ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید و اجرای آن از تاریخ تصویب، الزامی است و کلیه مصوبات و سیاست های مغایر قبلی، لغو و بلا اثر خواهد بود./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.