عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح رسیدگی به دارایی و اموال مسئولان شنبه هفته آینده توسط مجمع تشخیص بررسی می‌شود گفت: در صورتی که این طرح در مجمع تصویب نشود از راه دیگری ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد دهقان نماینده چناران و طرقبه ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران و به ضرورت تایید نهایی طرح رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان توسط مجمع تشخیص مصلحت اشاره کرد و گفت: قراراست این طرح در جلسه روز شنبه هفته آینده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود.

وی افزود: این طرح را ما در مجلس هفتم پیگیری کردیم که با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و سازمان بازرسی کل کشور کار کارشناسی صورت گرفته و پس از آن به شورای نگهبان ارسال شد.

دهقان تصریح کرد: شورای نگهبان به دلیل برداشتی که از اصل 142 قانون اساسی داشت این طرح را رد کرد و بنابراین به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

نماینده چناران و طرقبه تصریح کرد: من به نقل از روسای مجالس هفتم و هشتم عرض می‌کنم که این دو رئیس به نقل از مقام معظم رهبری نقل می‌کنند که مقام معظم رهبری از تصویب این طرح اظهار خوشحالی کرده است لذا ملت تقاضا دارد رهبر معظم انقلاب از تصویب آن خوشحال است و ما نمایندگان نیز خواستار آن هستیم بنابراین انتظار است مجمع تشخیص مصلحت نظام این طرح را که یکی از اهرم‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تایید کند و به خواست مردم پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: هرچند شورای نگهبان اعلام کرد اصل 142 قانون اساسی حصری است اما ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه تصویب شده که آنجا گفته شده هیئت عامل توسعه ملی باید مشمول اصل 142 قانون اساسی باشد.

وی ادامه داد: اگر اصل 142 حصری بود پس چرا ماده 84 را تصویب کرد بنابراین می‌شود این نگاه را هم داشت که اصل 142 قانون اساسی حصری نیست.

نماینده چناران و طرقبه ادامه داد: ما می‌خواهیم بگوییم یکی از شرط‌های تصدی مدیریت باید اعلام میزان اموال و دارایی باشد که مغایرتی با اصل 142 هم ندارد.

وی تاکید کرد: امیدوارم امسال که سال اقتصاد مقاومتی است این طرح هرچه سریعتر نهایی شود و مردم زمانی به مسئولان اعتماد خواهند کرد که بدانند زندگی آنها نیز مثل خودشان است بنابراین این طرح بر این موضوع تاثیر خواهد گذاشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: خوشبختانه هیئت دولت نیز این مسئله را تایید کرده است بنابراین خوشحالیم که دولت نیز حمایت کرده است بنابراین دولت، مجلس، مردم و رهبر ملت نیز با این طرح موافق هستند بنابراین امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این موضوع توجه کرده و تصویب کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه آتی خود طرح رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان را تصویب نکند چه اقدامی انجام خواهید داد گفت: این نوعی مبارزه است و از راه دیگری پیگیری خواهیم کرد ولی بهتر است به خواست دولت، مردم و مجلس مجمع تشخیص مصلحت نظام این را تصویب کند.

دهقان ادامه داد: یکی از ایرادات مجمع این است که بعضی از افراد مجمع می‌گوید دامنه این طرح را گسترده کرده‌اید بنابراین ما می گوییم هر کجا معتقدید دامنه آن زیاد است آن را کوتاه کنیم.

وی گفت: برخی دیگر نیز معتقدند این طرح محرمانه است ما معتقدیم قرار نیست این موضوع رسانه‌ای شود بلکه اجرایی شود و معتقدیم صد در صد قابلیت اجرا را دارد.

دهقان خاطرنشان کرد: اصل 142 قانون اساسی از اول انقلاب تا کنون یک سطر قانون اجرایی هم نداشته است بنابراین لازم است هم اکنون برای این اصل قانون نوشته شود.

دهقان در پایان گفت: امیدواریم با کمک رسانه‌ها و مردم و مسئولان این طرح توسط مجمع تصویب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار